Zubní lékařství v Hradci Králové získalo nové přístroje pro výuku ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** K rozvoji a inovaci výuky magisterského studijního programu Zubní lékařství na Stomatologi a FN v Hradci Králové v roce 2010 Pregraduální výuka zubního lékařství v České republice prošla v posledním dvacetiletí zása Nové socioekonomické podmínky, náhlá dostupnost dříve nedostupných technologií a materiálů plynoucích nových diagnostických a léčebných postupů se staly realitou, s níž bylo zapotře počítat i při výuce studentů. Ani po přerodu studijních programů do podoby odpovídající po petrifikované akreditačními procesy však není možné ustrnout. Proces pregraduální výuky je modernizovat a aktualizovat tak, aby jeho absolventi byli nejen teoreticky, ale i praktick jako samostatní praktičtí zubní lékaři již od počátku své profesní kariéry, jak je jim v s garantováno státem. V uplynulém kalendářním roce se tento jev nevyhnul ani Stomatologické klinice LF UK a FN v Králové. V rámci rozvojového projektu MŠMT ČR s názvem „Rozvoj klinické výuky dentoalveolá preklinické výuky na Stomatologické klinice LF UK a FN v Hradci Králové“ dotovaného částko bylo modernizováno přístrojové vybavení oddělení dentoalveolární chirurgie o nové dentální radioviziografii, piezoelektrický skalpel a další přístroje a nástroje velmi potřebné pro umožňující praktickou výuku studentů současně s rutinním chodem oddělení. Přínosem druhé části rozvojového projektu pak bylo zřízení nové učebny vybavené čtyřmi den unity, vzniklé přestavbou tří menších nepoužívaných místností v objektu, v němž je již umí z fantomových učeben. Studentům umožní nerušený praktický nácvik základních klinických dov intraorálního a extraorálního vyšetření stomatologického pacienta již v „preklinických“ ro předmětech, a také další nácvik některých praktických úkonů typu otiskování zubů „in vivo“ spolužáků. Řada těchto praktických aktivit mohla být dosud nacvičována až v „klinických“ r tj. v rámci praktické klinické výuky. Jedná se o výlučně výukové preklinické pracoviště, k sloužit pro poskytování léčebně preventivní péče a které mohlo být realizováno jen díky na dobrým vztahům Lékařské fakulty a Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Tým řešitelů tohoto projektu věří, že výsledek jejich úsilí a úsilí všech jejich spolupracovníků bude přínosem studentů a že se časem zúročí v podobě jejich lepší připravenosti na praktický profesní ži R. Slezák