Jdeme s dobou. 3. LF UK otevřela integrovanou učebnu biofyziky a ošetřovatelství ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** „Je skvělé vědět, že ve světě plném špatných a složitých zpráv existují také nějaké dobré k těm nejlepším,“ řekl děkan 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy prof. MUDr. Michal And vteřin před tím, než symbolicky přestřihl bílou stuhu a oficiálně zahájil provoz nové inte biofyziky a ošetřovatelství na 3. LF UK. Posluchači obou oborů tak dostali k dispozici stu které sleduje nejmodernější trendy výuky na lékařských fakultách. Nová integrovaná učebna biofyziky a ošetřovatelství vybudovaná nákladem 2 milionů korun je práce Ústavu lékařské biofyziky a lékařské informatiky a Ústavu pro ošetřovatelství 3. LF simuluje pokoj intenzivní péče; přístroje, které využívá biofyzika, zde slouží k vysvětlen a užití přímo na pacientovi, studenti ošetřovatelství tu mají k dispozici veškeré dostupné manipulace a péče o pacienta. „Jednotka je už na první pohled úžasná,“ uznale řekl děkan fakulty prof. Anděl, „a dál se se do výuky integruje. Zde se studenti mohou úspěšně a názorně seznámit s principy vyšetřo s principy fyziologických systémů tak, aby jim porozuměli, a také s cestou, jak aplikovat jednotlivé konkrétní situace. Myslím, že snaha ukázat principy fungování věcí a procesů př pacienta by měla být na lékařské fakultě ve výuce přítomna už od samého začátku studia.“ Účastníky s novou integrovanou učebnou seznámila Mgr. Hana Svobodová, přednostka Ústavu pr 3. LF UK „Studenti se dozví o principu přístrojů, se kterými se budou setkávat a využívat jejich po ošetřovatelské praxi. Simulace pokoje intenzivní péče se všemi možnými přístroji slouží k studenti viděli a mohli si vyzkoušet jejich užití přímo na figuríně, která je napojena na simulovat i některé fyziologické funkce – mohou jí měřit pulz, EKG, tlak a další parametry odečítat a vidět na monitoru, stejně jako některé další funkce nastavené přes počítač. Moh pracovat a na základě určitého scénáře reagovat na intervence, které pacient potřebuje. Je jiných modelů na aplikace injekcí, katetrizace, porting a tak dále.“ A skutečně po „zapnutí“ figurína ožila, začala dýchat, kašlat ba i sténat. Nebylo divu, po přikrývky se na jejím těle ukázaly velké otevřené rány, zmodralé prsty na nohou tak akorát „Někteří studenti prvních ročníků ani nedokáží dokončit první hodinu a kvůli nevolnosti pr ale to jen do doby, než postupem času získají odolnost a profesionální náhled a přístup k pacienta,“ řekl s pochopením jeden z přítomných pedagogů, když viděl reakci části publika Obratné a zkušené ruce pedagogů oboru ošetřovatelství obnovily v krátké ukázce naději, že a že má tu nejlepší péči. „Krásné prostředí učebny včetně moderního přístrojového vybavení, nové knihovny, podlah a vzniklo díky podpoře 3. lékařské fakulty při financování projektu,“ ocenil nové prostory R Kvašňák, PhD. z Ústavu lékařské biofyziky a lékařské informatiky 3. LF UK. Ze simulované jednotky intenzivní péče lze vstoupit do její další, integrální části učebny z celkem tří grantů pokryl náklady na přístrojové vybavení učeben, další dva na distanční úlohy jsou živé, studenti mají na webu e-learning, teorii, úkoly i samotesty; v počítačích i multimediální pomůcky, se kterými studenti mohou pracovat a učit se samostatně, učitel j učebního procesu. Snažíme se využít vedle klasických také nejmodernější metody výuky. Jdem Slavnostního otevření a zahájení provozu nové integrované učebny biofyziky a ošetřovatelst také v pravém slova smyslu tvůrci přístrojového vybavení. „Ano, některé přístroje, například model srdce, byly vyvinuty speciálně pro tuto jednotku, Jozef Rosina, Ph.D., děkan Fakulty biomedicínckého inženýrství ČVUT se sídlem v Kladně a v lékařské biofyziky a lékařské informatiky 3. LF UK. „Jejich autory jsou studenti Fakulty biomedicínckého inženýrství ČVUT, kteří v rámci svých prací vytvářejí výukové přístroje pro lékařskou fakultu. „Medicína 21. století je medicíno stále sofistikovanějších technologií a protože působím na obou fakultách, snažíme se je pr naši inženýři, kteří budou pracovat na klinikách, chápali smysl toho, proč je učíme medicí - aby si rozuměli s lékaři. A naopak, snažíme se i naše mediky stále víc přivést k práci s technikou a vysvětlovat jim její smysl, protože se s ní v praxi setkávají stále víc.“ tisková zpráva 3. LF UK [ URL "IFORUM-10449-version1-Zprava_ze_slavnostniho_otevreni_3_LF. (Marie Kohoutová)