Projekt Absolvent pomáhá studentům rozvíjet užitečné praktické i teoretické dovedn ****************************************************************************************** * Projekt Absolvent pomáhá studentům rozvíjet užitečné praktické i teoretické dovednosti ****************************************************************************************** Od začátku dubna probíhá na Univerzitě Karlově v Praze program přednášek a kurzů v rámci p Absolvent. Tento projekt je již tradiční akcí, poprvé byl na univerzitě pořádán v roce 199 je co nejlépe připravit na vstup do pracovního procesu studenty, kteří svojí účastí mohou odborných znalostí a dovedností a také praktické informace z prostředí trhu práce. Kromě d přednášek a kurzů, je studentům také trvale k dispozici portál Absolvent a další formou po poradna Informačně-poradenského centra UK. program Absolvent [ URL "http://ipc1.cuni.cz/absolvent/program.htm"] Slečna Kristýna Knížová je studentkou třetího ročníku Fakulty sociálních věd UK, oboru Soc a sociální politika. V rámci projektu Absolvent se zúčastnila dvoudenního kurzu Projektové bezprostředně po jeho skončení se podělila o své dojmy. Univerzita Karlova zveřejnila nabídku kurzů a seminářů programu Absolvent prostřednictvím komunikačních kanálů. Odkud jste se o nabídce dozvěděla Vy? O kurzech jsem se dozvěděla z fakultního Newsletteru, který je mi zasílán s týdenní period mám přehled o aktuálně pořádaných akcích na univerzitě. Z nabídky kurzů projektu Absolvent časové zaneprázdněnosti vybrala jen jeden kurz, Projektové řízení. V čem byl kurz Projektové řízení přínosem ve Vašem studijním a následném profesním zaměřen Ve svém budoucím zaměstnání bych se ráda věnovala marketingu. Kurz se zabýval navrhováním projektů, což je pro tento obor velice užitečné. Nejvíce mě oslovilo definování a stanoven logického rámce, který by měl být důležitou součástí realizace každého projektu. Jak byste navštívený kurz zhodnotila, jak jste byla spokojena s jeho kvalitou?  Tento dvoudenní kurz byl členěný na teoretickou a praktickou část, přičemž po oba dva dny část věnována vždy teorii a první den odpoledne jsme se rozdělili do týmů, ve kterých jsme vypracovávali projekty. To se mi velmi líbilo, neboť jsme v týmu navzájem spolupracovali a činností jsme si vyzkoušeli jednotlivé kroky návrhu a realizace projektu. Druhý den kurzu seznámili se softwarem, který je zaměřen na řízení projektů. Celkově mohu říci, že s kvali byla spokojená. Jakými dalšími kroky by podle Vás mohla univerzita přispívat k rozvoji svých absolventů? Myslím si, že kromě celouniverzitního projektu Absolvent by se mohly jednotlivé fakulty ví na přiblížení praktických dovedností studentům. Některé obory mají z větší míry teoretické začlenění nějakých praktických kurzů do studia by studentům rozhodně pomohlo při pozdějším práce. Děkuji za rozhovor. Vladimír Pohorecký