Výzkum: Nejtěžší je studium medicíny, nejlehčí je zemědělství ****************************************************************************************** * Výzkum: Nejtěžší je studium medicíny, nejlehčí je zemědělství ****************************************************************************************** Praha 11. května (ČTK) Nejnáročnější studijní obor na vysokých školách je medicína, nejlehčí je zemědělství. Vypl odpovědí více než 8000 absolventů českých univerzit, průzkum provedlo Středisko vzdělávací což je pracoviště Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Absolventi zpravidla kladně hodn vyučujících i školy, studium je ale podle nich velmi teoretické. Příprava do školy, předná zkoušky prý studentům zaberou průměrně 34 hodin týdně. "Výrazně lépe než v jiných oborových skupinách vnímají akademickou prestiž absolventi práv naopak nejhůře vnímají svůj obor absolventi zemědělství. Jeho studium je zároveň vnímáno j náročné," uvedli autoři výzkumu. Jako nejnáročnější naopak hodnotí studium absolventi zdra kteří také tráví přípravou do školy a na zkoušky nejvíc času. Během semestru je průměrná d studiem 34 hodin týdně, více se ale učí i právníci nebo studenti strojírenství. Respondenti hodnotili také odbornost výuky, z tohoto srovnání vyšla nejlépe Vysoká škola c technologická. Praktickou výuku naopak nejvýše ocenili absolventi Akademie múzických umění v obou aspektech vidí svou školu absolventi Veterinární a farmaceutické univerzity Brno," zpráva. Pražská Vysoká škola chemicko-technologická dopadla dobře i při posuzování kvality vyučují hodnocení kvality školy. Dobré profesory ocenili i absolventi Akademie múzických umění, Ma univerzity a Univerzity Palackého v Olomouci. Jako nadprůměrnou pak svou školu označili ta ČVUT a VUT. V celkovém hodnocení kvality škol dopadly nejhůře Ostravská univerzita, Slezsk Opavě, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a zlínská Univerzita Tomáše Ba "Téměř 90 procent absolventů souhlasilo, že důraz na výuku teorie byl při jejich studiích upozornili výzkumníci ze Střediska vzdělávací politiky. "Na druhou stranu důraz na výuku p znalostí a dovedností potvrdilo jen zhruba 25 procent absolventů, tedy podstatně méně než zemích. I přesto, že tento fakt je v České republice již delší dobu kritizován, za posledn na získávání teoretických znalostí klesl jen nepatrně a důraz na výuku praktických dovedno nezvýšil," dodali. Obor Podíl studentů přesvědčených, že je s Přírodní vědy 52 Informatické obory 59 Strojírenství, hornictví a hutnictví 60 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika69 Stavebnictví a architektura 64 Ostatní technické vědy a nauky 50 Zemědělsko-lesnické a veterinární vědy a nauky 34 Zdravotnictví, lékařské a farmaceutické vědy a nauky 71 Humanitní vědy a nauky 40 Ekonomie, ekonomika a administrativa 41 Právo, právní a veřejnosprávní činnost 69 Vzdělávání a sport 42 Vědy a nauky o kultuře a umění 40 ? Zdroj: Středisko vzdělávací politiky ? Adéla Klimešová mkv