Nejlepší evropské učebnice pocházejí od odborníků z Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** * Nejlepší evropské učebnice pocházejí od odborníků z Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** 14. 10. 2011, autor: Nakladatelství Fraus, redakce, rubrika: i-Forum informuje Komplet učebních materiálů Prvouka [ URL "http://ucebnice.fraus.cz/prvouka-2-pro-zs-uc/"] základních škol, jehož autorky působí na Pedagogické fakultě UK, získal na Mezinárodním kn ve Frankfurtu zlatou medaili. Interaktivní učebnice Zeměpisu [ URL "http://ucebnice.fraus. i-ucebnice-skolni-multilicence-verze-2011/"] pro 9. ročník základních škol a víceletých gy čtrnáctičlenný tým autorů vedl Miroslav Marada z Přírodovědecké fakulty UK, obdržela zvláš V učebnici se nacházejíZisk zlaté medaile přinesl autorkám učebních materiálů pro prvouku kapitoly, jež byly v prkovf-263.html"] (z katedry občanské výchovy a filozofie PedF UK) a obvyklé a  osvědčené, aindex.php?option=com_content&task=blogcategory&id=24&Itemid=108"] , i nové, které odráží zmdalších učebnic i pro jejich prezentace před učiteli. „Setkáváme se jež přináší probíhajícíod nich vyžaduje větší přípravu. Vedle nich existuje řada učitelů, reforma učebnice přesvědčovat,“ přiznává Michaela Dvořáková. Autorky se rozhodly jít proti proudu a koncipovat výuku jinak, než jako předmět, kde si děti povídají, hrají, opakují věci z první tří přizvat děti jako skutečné partnery k vážnější diskusi a nabídnout Dvořáková. Výsledkem je, že se děti mohou už v tomto věku seznamovat s jevy ja nemusí být ohrožující, ale naopak zajímavá. „Do učebnice jsme zapra včetně konfliktů, na které se děti snažíme připravit a učit se je z podobných situacích přijde vhod,“ popisuje jedno z novátorsky pojat V dobrém slova smyslu „nezařaditelnou“ ve své kategorii se stala interaktivní učebnice Zem ročník základních škol a víceletých gymnázií. Odborná porota ocenila nejen vysokou úroveň zpracování, ale také moderně pojatou didaktickou stránku učebnice. Čtrnáctičlenný kolektiv autorů pod vedením RNDr. Miroslava Marady, Ph.D. [ URL "http://www regionalni-rozvoj/marada"] , z katedry sociální geografie a regionálního rozvoje PřF UK up pedagogického konstruktivismu, což v praxi znamená, že děti se nedozví „hotovou pravdu“ př problematice již znají, a poté je s pomocí výukových postupů dovede ke zjištění, čemu rozu je přitom činnost žáků, kteří by měli „přijít věci na kloub“ co nejvíce samostatně či ve s učebnicí děti naučily více přemýšlet a méně se zeměpis biflovat,“ v krátkosti shrnuje Miro O tom, že se jim to podařilo, svědčí pozitivní reakce ze strany učitelů, mezi nimiž se uče Marady učitelé nejvíce oceňují, že vedle své přehlednosti dokáže učebnice vtáhnout děti do se zeměpis v tomto pojetí nevyhýbá problémům z reálného života a naopak je využívá ve výuc nejvíce trpí velkoměsta ve vyspělém světě ve srovnání s metropolemi rozvojového světa, o d problémech vyvolaných výstavbou hypermarketů nebo o klimatických změnách. Při této koncepci se nelze vyhnout ani environmentálním problémům či přírodním katastrofám vykládat v duchu rčení „mysli globálně, jednej lokálně“, tak aby se žákům příslušné jevy p Celkově se letos do soutěže o nejlepší evropskou učebnici přihlásilo 20 zemí se 40 tituly, původní české učebnice bylo nominováno na ocenění.