Týden čtenářské gramotnosti na Pedagogické fakultě UK v Praze ****************************************************************************************** * Týden čtenářské gramotnosti na Pedagogické fakultě UK v Praze ****************************************************************************************** 27. 10. 2011; autor: Karolina Duschinská; rubrika: Projekty a týmy UK Ve dnech 30. října – 4. listopadu 2011 otevře PedF UK v Praze své brány všem, kteří se zaj dětského čtenářství. Týden čtenářské gramotnosti připravuje tým řešitelů projektu ESF Rozvoj čtenářských kompet inkluzivní školy, na programu budou aktivity projektu určené pedagogické veřejnosti i řada akcí, které organizují další pracovníci fakulty. V pondělí bude zpřístupněna výstava oceněných žákovských prací celostátní soutěže Čti a tv tentokrát věnované básnické tvorbě pro děti. Své verše přednese spisovatel Alois Marhoul, dětskými návštěvníky, uskuteční se celostátní setkání žáků a učitelů, kteří celý rok aktiv konference; čtvrteční program nabídne dopoledne plenární vystoupení, včetně referátu prezi uskuteční odborné sekce a workshopy. V pátek bude konference završena kulatým stolem na té účastníků z řad vysokoškolských pracovníků, zaměstnanců státních institucí zabývajících se Informace na www.cteme.eu [ URL "http://www.cteme.eu/"] Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy Projekt Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy je realizován Pedagogic Univerzity Karlovy v Praze v období 1. prosince 2009 až 31. května. Je financován z operač Vzdělávání pro konkurenceschopnost financovaného z ESF a jeho hlavním řešitelem je doc. Pa Wildová, CSc., děkanka pedagogické fakulty a členka katedry primární pedagogiky. Jeho hlav cílí na žáky a učitele mimopražských škol ze Středočeského, Plzeňského, Královéhradeckého, Jihomoravského kraje, 20 spolupracujících pilotních škol a pracovníky ČŠI. Cílem a zaměřením projektu je zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti žáků podle současných od rozšířit kvalifikaci pedagogických pracovníků, zpracovat a inovovat metodické a výukové ma webových aplikací. Rozvoj a podpora čtenářské gramotnosti jsou zde předpokladem k osvojení kompetencí, které jsou nedílnou součástí vybavenosti jedince a jeho uplatnění na trhu prác doc. Wildová. Na základě výsledků analýzy a výstupů v průběhu projektu budou inovovány ŠVP intencích vzdělávacích oblastí a průřezových témat RVP ZV. Další částí projektu je vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využití nejnovějších zavádění inovativních nástrojů pro podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti ve škole či v mi zařízení. Pedagogičtí pracovníci budou poté schopni reagovat na nejnovější poznatky a aktu z oblasti vědy, výzkumu, ale i praxe sledované oblasti. Mezi hlavní cíle tedy patří rozvoj gramotnosti žáků ZŠ, realizace dalšího vzdělávání učitelů a ČŠI, vytvoření a ověření diagn nástrojů, tvorba metodických a didaktických materiálů, organizace konference s učitelskou a vydání odborné monografie a metodiky příkladů dobré praxe.