Trimed vyhlásil nejlepší vyučující 3. LF ****************************************************************************************** * Trimed vyhlásil nejlepší vyučující 3. LF ****************************************************************************************** 8. 3. 2012; autor: P. K.; rubrika: i-Forum informuje Nejlépe hodnocené pedagogy akademického roku 2010/2011 zná od středečního večera 3. lékařs UK. Výsledky studentského hlasování oznámili zástupci spolku Trimed společně s děkanem fak Michalem Andělem 7. března na Reprezentačním plese v Národním domě na Vinohradech. Čerstvé a předního odborníka na němé ischemie myokardu a moderní farmakoterapii kardiovaskulárních Jana Bultase jsme po předání cen vyzpovídali. Vyučující 3. lékařské fakulty UK jsou do ankety studentského spolku Trimed [ URL "http:// trimed.lf3.cuni.cz/en/"] navrhováni na základě evaluací za uplný školní rok. Šest nejpozit hodnocených pedagogů v jednotlivých cyklech výuky se následovně utká o hlasy studentů v tř vyhlašované na stránkách Trimedu. V letošním roce vyhrál cenu za: I. cyklus: Mgr. Marek Vácha, prof. Josef Stingl, doc. Miloslav Franěk; II. cyklus: MUDr. Martin Havrda, MUDr. Klára Bernášková, doc. Valér Džupa; III. cyklus: MUDr. David Marx, doc. Pavel Těšínský, doc. Lucie Bankovská-Motlová; Bakalářské obory: MUDr. Jana Mrzílková, doc. Jozef Rosina, MUDr. Jan Švanda; Za studenty: MUC. Petra Lavríková. Cenu za celoživotní vzdělávání si z včerejšího plesu odnesl významný český internista a ka Bultas. Od roku 2007 působí jako vědecký pracovník a pedagog v Ústavu farmakologie 3. léka V čem si myslíte, že spočívá vaše kouzlo při předávání vědomostí? Přednáším farmakologii, nicméně celou svoji profesní dráhu jsem se věnoval klinické medicí kardiologii. Farmakologie pro mě byla celou tu dobu spíše koníčkem – a díky jejímu prudkém posledních desetiletích, koníčkem velmi zajímavým. Můj pohled na výuku farmakologie je ted minulou i současnou klinickou praxí. Ve třetím a čtvrtém ročníku medicíny se studenti začí s klinickými obory, proto také prezentaci farmakologie z pohledu klinika studenti vítají, překvapeni, že se oproti jejich předpokladu nejedná o výuku „telefonního seznamu“. Takže n kouzlo osobnosti, ale spíše o kouzlo klinické medicíny. Kdo je nebo byl pro vás pedagogickým vzorem a proč? Téměř tři desetiletí jsem strávil na interní klinice mezi skutečnými osobnostmi, jen namát své učitele a vzory jmenovat kolegy – docenta Šetku s úžasným vztahem k nemocným, docenta pregnantním a racionálním myšlením či profesora Horkého, který mi byl vědeckým vzorem. Kdo pedagogickým vzorem, skutečně nevím. Snad nejspíše mé schopnosti učitele ovlivnilo několik výjimečných učebnic, jmenujme zejména geniální Organickou chemii Otta Wichterleho či stejn Pelnářovu Pathologii nemocí vnitřních, resp. Mařatkovu Gastroenterologii. Precizní a logic děl byla asi moji největší pedagogickou inspirací. V poslední době sílí kritika úrovně současného vzdělání v České republice. Vnímáte tyto pr a pokud ano, jak se s nimi snažíte vypořádat? S emancipací řady složek společnosti je logická i náprava vztahu student–učitel. Nastolení zcela na místě. Nemám však pocit, že by ze strany studentů skutečně v poslední době kritic tento pocit jsem měl výrazněji v dřívějším období. Koneckonců úroveň vzdělávání je daleko konkrétní škole a jejích pedagozích než na systému. Myslíte si, že vznik univerzitních nemocnic zlepší postavení současných školských zaměstna Pokud bude vznik univerzitních nemocnic provázen skutečně důrazem na výuku, a nikoli nutno provozu a ekonomické životaschopnosti nemocnic školskými zaměstnanci, pak je možno restruk nemocnic jen vítat.