Doktorandi oceňují motivační charakter programu ERMEC ****************************************************************************************** * Doktorandi oceňují motivační charakter programu ERMEC ****************************************************************************************** Navazující ročník intenzivní doktorandské školy ERMEC (Educational Research Methodology in Context) se konal v druhé polovině srpna 2012 v estonském Haapsalu. Evropský projekt, kter aktivní spolupráce univerzity v Sheffieldu s devíti partnerskými institucemi, svým obsahem metodologickým otázkám výzkumu a stal se tak významným zdrojem informací pro studenty dokt v oblasti výchovy a vzdělávání. Intenzivní školy pro doktorandy ERMEC se v letošním roce za českou stranu účastnili Mgr. F Mgr. Radka Pokorná, Mgr. Veronika Kaplanová, Mgr. Lenka Felcmanová a Mgr. Barbora Neuwirth skupiny se stala Mgr. Ivana Procházková. Úvodní přednáška dr. Paula Garlanda, hlavního org projektu, byla zaměřena na odlišné metodické přístupy při realizaci vlastního výzkumného p studentů poukázaly na odlišnou metodologickou tradici v podmínkách různých akademických ku otázku svobodné volby ve vztahu ke zkoumanému tématu. Diskuse o badatelské činnosti, aplik metod a rozdílu mezi kvalitativním a kvalitativním výzkumem se přesunula i do neformální r účastníky deseti evropských zemí. Přátelská atmosféra, jež se nepochybně stala hnacím motorem pro intenzivní spolupráci v me skupinách, pomohla k lepšímu porozumění mezi samotnými studenty, kteří se zajímali o to, j doktorské studium v podmínkách partnerských univerzit a jaké jsou formální požadavky pro ú disertační práce. Cílem tematicky rozdělených skupin byla nejen vzájemná výměna osobních zkušeností s výzkum i detailní rozbor konkrétních témat a metodická doporučení. Otázky, připomínky i námitky k přednášejících byly bezesporu výbornou zpětnou vazbou pro každého ze studentů a jistou dáv pro osobnostní rozvoj v akademické rovině. Příspěvky jednotlivých účastníků byly přínosem komunikativní a jazykové kompetence, tak pro získání reflexe nad dosavadní činností. Program ERMEC se pravděpodobně nejvíce hodí pro studenty druhého ročníku doktorského studi kteří již disponují pevnými teoretickými základy a připravují se na realizaci praktické čá Intenzivní škola je však přínosná i pro začínající doktorandy, a to vzhledem k silnému mot charakteru. Úspěch v tomto ohledu sklidila přednáška Paula Ilsleyho z Helsinské univerzity o přínosu doktorského studia a náročné cestě k cíli, kterou se studenti odhodlali podstoup amerického původu hovořil o sebedisciplíně, etickém aspektu vědecké činnosti a pragmatické současných univerzitních systémů, jež vede k určité materializaci vědeckých výsledků. Uzná sklidil i hostující Petri Nokelainen z univerzity v Tampere, který nabídl hlubší vhled do statistických dat. Každá ze zúčastněných zemí se kolegům představila v rámci neformálních večerů, které byly odreagováním a prostorem pro prohloubení kontaktu mezi účastníky. Studenti tak měli možnos lokální pochutiny a nápoje, seznámit se s tradičními tanci a prověřit si své znalosti form vědomostních kvízů. V prezentaci České republiky tak nechyběla polka či mazurka, která byl nadšením. Závěrem lze konstatovat, že program ERMEC je spojením intenzivní vědecké práce s hodnotným výstupem, podpořeným řadou výletů a neformálních aktivit, které vedou k lepšímu pochopení vztahů a budování mezinárodních partnerství.