Katedra výtvarné výchovy PedF UK ukončila projekt NAKI křtem publikací ****************************************************************************************** * Katedra výtvarné výchovy PedF UK ukončila projekt NAKI křtem nových publikací ****************************************************************************************** Hned tři publikace se křtily v pátek 28. února na katedře výtvarné výchovy Pedagogické fak [ URL "http://tarantula.ruk.cuni.cz/KVV-1.html"] . Jedno však měly společné – vznikly v rá katedrálního projektu NAKI, na němž vedle Pedagogické fakulty participovalo také Uměleckop v Praze. Kniha Galerijní a muzejní edukace I. vyšla už v průběhu předloňského roku a u odborné veře V soutěži Nejkrásnější české knihy roku 2012, kterou vyhlašuje Památník národního písemnic 3. místo v kategorii Učebnice a didaktické pomůcky v tištěné podobě. Publikace představuje vzdělávacích programů, které připravily UPM a Galerie Rudolfinum ve spolupráci s katedrou Pedagogické fakulty UK. Nyní vyšel druhý díl, který sleduje hlavní koncepci uplatněnou v předchozím dílu, a to sle vazbě na výstavy, ale přenáší zájem na pedagogické rozvedení některých témat ve škole. Prá propojuje edukační program s dalšími prameny, kterými je krásná literatura, poezie, histor internetové a jiné encyklopedické zdroje a také výtvarné a autentické výpovědi žáků a stud Součástí programu jsou také tři metodiky, které by v nejbližší době měly obdržet certifika kultury. „Za tyto metodiky však v RIVovém hodnocení získáme nula bodů. Hřeje nás tedy ales dobře odvedené práce. Za edukaci se totiž v galeriích a muzeích často vydává kde co,“ říká vedoucího katedry výtvarné výchovy a spoluautorka knihy doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. [ tarantula.ruk.cuni.cz/KVV-44.html"] Prorektor pro koncepci studia UK prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc., přítomné upozornil, že nemají ve vědě jednoduchou pozici, neboť nemohou tak přesně splňovat nastavená kritéria, a dokonce ze systému úplně zmizí. „Řešením mělo být založení RUVu, tedy Registru uměleckých však má jen malou šanci na přežití, neboť výstupy tohoto typu se hůře dokladují a hůře kva například existovat kategorie obrazů a grafice dáme jen dva body, zatímco malbě tři, proto spotřebuje se na ni více barvy? Podle mě není RUV vůbec potřeba, protože tím se ukazuje, ž jiní. Spíše je potřeba, aby všichni byli začleněni v jednom základním registru, ovšem s re specifik jednotlivých oborů.“ Svou publikaci představil také doc. Jaroslav Bláha, PhD. [ URL "http://tarantula.ruk.cuni. KVV-40.html"] , který vydal druhý díl z celkem čtyřdílného cyklu Výtvarné umění a hudba. T a čas. Cílem tohoto cyklu je položit základy komparativního jazyka výtvarného umění a hudb konkretizovaného na analýze vybraných výtvarných a hudebních děl. V současnosti se jedná o publikaci tohoto zaměření na českém trhu, její součástí je i CD se zvukovými ukázkami a di obrazových ukázek v textu. Poslední prezentovanou publikací byla Věda, výtvarná výchova a environmentalní vzdělávání. Šmída, PhD. [ URL "http://tarantula.ruk.cuni.cz/KVV-59.html"]