V konkurenci obstojí země se vzdělanými učiteli. PedF UK tvoří on-line kurzy ****************************************************************************************** * V konkurenci obstojí země se vzdělanými učiteli. Pedagogická fakulta tvoří on-line kurzy ****************************************************************************************** Sociální sítě používají při vzdělávání převážně studenti. S online komunikací studentů ve prostředí pracuje evropský projekt zaměřený na využití sociálních sítí ve vzdělávání učite www.sonette.org/tiki-index.php"] , na kterém se podílí Pedagogická fakulta UK. Devět význa zpřístupní v následujících měsících téměř dvě desítky on-line kurzů pro studenty učitelstv učitele z praxe. Všechny kurzy budou pro studenty UK k dispozici jako volitelné předměty. Již na zimní semestr 2014/15 připravuje katedra pedagogiky Pedagogické fakulty UK kurz Pov učitele [ URL "http://www.sonette.org/tiki-index.php?page=TeacherAuthority"] , v letním se možné se hlásit do kurzu, který se zaměří na didaktiku chemie a experimenty s běžně dostup látkami, a vznikne ve spolupráci s finskou univerzitou v Joensuu. Finská univerzita již ve spolupráci s estonskou univerzitou v Tartu vytvořila úspěšný pilo na využití ICT ve výuce [ URL "http://www.sonette.org/tiki-index.php?page=technological_to Nejen jeho vyhodnocením se zabývá pražské páté setkání řešitelských institucí, které nyní pedagogické fakultě. „Projekt je zaměřen na vzdělávání učitelů a otevře našim studentům mo se online výuky vedené vysokoškolskými pedagogy z devíti evropských zemí a přímo se tak po mezinárodního projektu. Studenti budou spolupracovat ve skupinách složených z účastníků z což jim umožní diskutovat vybrané otázky vzdělávání v multikulturní perspektivě, “ uvedl p rozvoj pedagogické fakulty PhDr. Martin Adamec, Ph.D., který je garantem české účasti v pr Společný projekt je v souladu se současnými trendy rozvoje výuky na vysokých školách, nabí počátečního a dalšího vzdělávání formou otevřených kurzů a studijních skupin s tutorem a p angličtině. „Některé kurzy jsou zaměřeny na výzkum a po jejich ukončení získá učitel vědec tedy přináší dvojitý efekt,“ uvedl hlavní koordinátor z nizozemské univerzity v Groningenu Deinum. Zájemcům doporučuje podívat se například na kurz o prezentismu ve výuce historie [ www.sonette.org/tiki-index.php?page=Course_History_Presentism"] nebo na badatelské přístup přírodních věd. „Tyto dva kurzy jsou skvělé, protože jsou velmi praktické a pomáhají učite můžeme učitelům nabídnout něco, co má přímý přínos pro jejich povolání.“ Jan Folkert Deinum také zdůraznil, že v Nizozemsku se během krize hodně škrtalo, ale výjim vzdělávací sektor. „Vzdělávání se stává čím dál důležitějším, protože soutěžíme s Čínou, S státy americkými, Brazílií a Indií. Abychom mohli obstát v konkurenci, musíme v první řadě vzdělávání učitelů.“ ****************************************************************************************** * ******************************************************************************************