Cenu prof. Matějčka letos obdržely tři studentky psychologie ****************************************************************************************** * Cenu prof. Matějčka letos obdržely tři studentky psychologie ****************************************************************************************** Nadace prof. Matějčka každoročně uděluje v období adventu ceny za nejlepší diplomové práce a vývojové psychologie. Letos se rozhodla rada nadace ocenit tři práce, první místo získal Matějovská za výzkum diagnostiky dyslexie u dětí. „Rada nadace vybírala celkem ze šesti nominovaných prací, nakonec se rozhodla udělit tři c předsedkyně nadace profesorka Lenka Šulová. Podle názorů hodnotitelů si i letos práce udrž úroveň. 1. místo – Mgr. Lucie Matějovská za práci Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. 2. místo – Mgr. Tereza Noemi Havlíčková za práci Pěstounská rodina z hlediska biologických Diplomová práce se zabývá tématem dlouhodobé pěstounské péče, konkrétně pak zkušeností bio z pěstounských rodin. Podává přehled o fungování náhradní rodinné péče v ČR a specifikách rodin. Popisuje, jak vlastní děti pěstounských rodičů prožívají období před příchodem dítě jaké jsou jejich pocity a reakce po příchodu pěstounských sourozenců, jak se změní jejich jak se utvářejí jejich vztahy a jak zpětně vnímají rozhodnutí svých rodičů. 3. místo – Mgr. Alena Drápalová za práci Možnosti dynamické diagnostiky u dětí v mateřskýc využití kognitivních funkcí (ACFS) Autorka ve své práci ověřovala praktický přínos metody Škála využití kognitivních funkcí ( potenciálního kognitivního rozvoje předškolních dětí. Založením nadace, jež nese jeho jméno, se rozhodl profesor Zdeněk Matějček motivovat stude obhájeny na katedře psychologie Filozofické fakulty UK [ URL "http://psychologie.ff.cuni.c udělovaly už posedmnácté.