Kvalitní vzor motivuje studenty k sebezdokonalování, říká oceněný pedagog ****************************************************************************************** * Kvalitní vzor motivuje studenty k sebezdokonalování, říká oceněný neurolog a pedagog Pav ****************************************************************************************** V sobotu 28. března si připomínáme narození Jana Amose Komenského. Při té příležitosti již Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR oceňuje vynikající pedagogy působící na vš školského vzdělávacího systému. Letos vyznamenalo také prof. Pavla Kalvacha z Neurologické lékařské fakulty UK [ URL "http://www.lf3.cuni.cz/"] a Fakultní nemocnice Královské Vinohr Profesor Kalvach tak k řadě domácích i mezinárodních ocenění, které získal v oboru neurolo svůj profesní život, přidal také medaili MŠMT 1. stupně. Tou úřad vyznamenal i jeho dlouho pedagogickou činnost. Profesor Kalvach během své vědecké práce totiž nezapomíná ani na své zahraniční studenty, kterým věnuje nemálo ze svého času. „Raduji se z názorové shody dárců a příjemců medaile. Bylo tedy správné věnovat se student cesty, jak nejlépe sdělit vzdělávací informace. Bylo tedy správné věřit, že namáhavé pokus hlubokých vztahů mezi věcmi, jevy a lidmi byly užitečné. Snad tedy byla správná domněnka, společnost, otesávat se a vzdělávat se může být pro nás všechny prospěšné,“ usmíval se pro Při slavnosti konané u příležitosti výročí narození Jana Amose Komenského, která se konala března v Praze ve Valdštejnském paláci, se radoval z medaile MŠMT 1. stupně také matematik učitel RNDr. Dag Hrubý, který externě působí i na Matematicko-fyzikální fakultě UK [ URL " www.mff.cuni.cz/"] . Úřad ocenil jeho dlouholetou péči o rozvoj výuky matematiky v zemi a a láskou dokáže předávat znalosti svým studentům. O tom, jak se uplatňuje nauka o zrcadlových neuronech v pedagogické praxi, hovořil pro čas Máte nějaké zásady, kterými se během své pedagogické praxe řídíte? Činnost ve výuce by měla být představením, které studenty totálně upoutá. Není nic krásněj vysokých školách většinu –, jak sledují výklad a ani nedutají. Jak toho docílit? Měli bych prozodií, mít pomůcky, obrazy a grafy, které ulehčí a popoženou představivost pro složité svého základního sdělení, ale také je obohacovat sémantickou vynalézavostí, bohatým slovní jim univerzitní učitel má indukovat lásku ke vzdělání a intelektuální ušlechtilosti. Vždyť pro výklad učení nauku o tzv. zrcadlových neuronech. Jsou to vrozené mechanismy k napodobo motivovat k sebezdokonalování. To je chvályhodné. Vychází vám vždy vaše záměry a jaká jsou úskalí ve vašem oboru? Samozřejmě že se nám to často nedaří. Není nic horšího než přicházet do posluchárny nervóz jimiž nás všude vládnoucí byrokrati bezohledně častují. Výukový proces potřebuje adekvátní Jsou-li nedosažitelné prostorově a akusticky přijatelné posluchárny, je-li v lékařské výuc prchají-li nadaní asistenti do jiných činností, protože nejsou ochotni strádat v ekonomick mysli. Upřímný pedagog musí za tyto podmínky k práci a výuce nekompromisně bojovat. Jaké vlastnosti by měl podle vás kvalitní vysokoškolský pedagog splňovat? Samozřejmě potřebuje být náročný. To začíná u vlastní osoby v přípravě, ale patří to též k zaváděli zejména zahraniční studenti – např. čepice na hlavě v posluchárně, jídlo během vý se starším kolegou –, to vše vysvětluji jako závady, které středoevropská kultivace nepřip vydupává a fakulty stálým rozšiřováním nepovinných částí výuky dávají všeobecně najevo, že svými spolužáky při schůzce s bývalými učiteli po mnoha letech litoval, že už na ně tito j má být náročný – honí-li mě někdo, abych vybředl z pohodlnosti a prosperoval, musím si toh touhy dělat věci správně. Jsme obrovskou měrou závislí na podmínkách a atmosféře prostředí kvalitní škola jsou požehnáním pro děti i budoucí dospělé, ožijeme, vzplaneme ze své souča Životopis profesora Pavla Kalvacha, který nastiňuje jeho profesní úspěchy i jeho mimořádno najdete ZDE [ URL "http://iforum.cuni.cz/IFORUM-15610.html"] .