QS World University Rankings 2016: UK obhájila pozici nejlepší české vysoké škol ****************************************************************************************** * QS World University Rankings 2016: UK obhájila pozici nejlepší české vysoké školy ****************************************************************************************** Patnáct oborů Univerzity Karlovy dosáhlo vynikajícího umístění v mezinárodním srovnání vys společností Quacquarelli Symonds QS World University Rankings by Subject 2016, jehož výsle zveřejněny 22. března. Stejně jako v minulých dvou letech i letos byla nejlépe hodnocena g Přírodovědecké fakultě UK, jež byla zařazena mezi 100 nejlepších. Univerzita Karlova náleží pro letošní rok do skupiny nejlepších v oborech anglický jazyk a historie, lingvistika, moderní jazyky, filozofie (uměnovědné a humanitní obory), informati a technické obory), biologie, lékařství, farmacie a farmakologie (vědy o živé přírodě a lé chemie, geografie, vědy o životním prostředí, matematika, fyzika a astronomie (přírodní vě ekonometrie (společenské vědy a management). Stejně jako v předchozích letech byl i letos nejlépe hodnocen obor geografie, v němž Unive patří mezi sto nejlepších, mezi prvními sto padesáti se umístila v oborech moderní jazyky dvoustého místa pak v oborech anglický jazyk a literatura, historie, lingvistika, farmacie matematika a nově také v lékařství. Britský žebříček QS World University Rankings by Subject, jenž byl vydán již pošesté, v le v pěti širokých oborových skupinách hodnotil celkem čtyřicet dva vědních oborů, o šest víc předchozím. Žebříček stejně jako v minulosti hodnotil především reputaci oboru, který je na konkrétní pěstován, a to mezi akademickými pracovníky i zaměstnavateli, a kvalitu výsledků vědecké a měřenou prostřednictvím průměrného citačního ohlasu na jednu publikaci a H-indexu. Složení jejich vah bylo pro jednotlivé obory různé, aby zohlednilo jejich specifika. Lišil se i po a klasifikovaných institucí dle toho, kolik vysokých škol se daným oborem zabývá a zda spl kritéria (například počet publikací v daném oboru). Celkem bylo hodnoceno přibližně dva tisíce sedm set vysokých škol z celého světa, klasifik z nich, v jednotlivých oborech pak byly zveřejněny výsledky padesáti až čtyř set institucí nejlepších výsledků.