Dr. James Pelech z univerzity v Illinois na Pedagogické fakultě UK ****************************************************************************************** * Dr. James Pelech z univerzity v Illinois na Pedagogické fakultě UK ****************************************************************************************** Díky grantu Fulbrightovy nadace navštívil v první dva dubnové týdny Pedagogickou fakultu U www.pedf.cuni.cz/"] Dr. James Pelech z Benedictine University v Lisle (Illinois, USA), býv americké asociace konstruktivistů (Association for Constructivist Teaching) a autor knihy Handbook of Constructivist Teaching. Od 7. do 15. dubna se uskutečnilo pět interaktivních seminářů zaměřených na konstruktivist výuky, strategie vedení třídy i samotného plánování hodiny. Tematicky byly zaměřeny např. jak nejlépe implementovat do výuky tzv. 5E model of instruction nebo tzv. Bridging Questio aktivování prekonceptuální výbavy žáka. Prosloveny byly také dvě přednášky – první byla věnována otázce What Thinking Skills Are N the Technology Age and How Do They Align with Constructivism? a druhá se zabývala tématem Implementing Constructivism and How to Address Them. Důraz byl kladen především na motivaci a výzvy, jež stojí před každým vyučujícím, který se konstruktivismus ve svých hodinách.  Zajímavou zkušeností byla i videokonference se studen University, jejímž hlavním tématem bylo hodnocení. „Za studenty oboru český jazyk a literatura bychom chtěli poděkovat doc. PhDr. Martině Šme PhDr. Stanislavu Štěpáníkovi, Ph.D., z katedry českého jazyka za organizaci těchto dvou tý za teoretický i praktický základ konstruktivismu, kterého se nám dostává na oborových dida seminářích a který jsme mohli propojit s obsahem přednášek a seminářů Dr. Jamese Pelecha. velmi přínosné vidět, že naše studium na pedagogické fakultě nikterak nezaostává za možnos našich zaoceánských kolegů,“ říká účastnice Bc. Lucie Baloušová