Národní muzeum zažívá „zlaté časy médií“ ****************************************************************************************** * Národní muzeum zažívá „zlaté časy médií“ ****************************************************************************************** Každý z návštěvníků si může zkusit moderovat televizní zpravoMédia zažívají zlaté časy. Ne vztahuje především k právě za o médiích se stala hlavním pr hektaru se mohou návštěvníci druhů médií, jejich rolemi v také sami zkusit do mediální části výstavy se každý může p zpravodajství nebo třeba k ro Poslední velká výstava pojednávající problematiku médií se u nás uskutečnila před mnoha de období první republiky. „Výstavou tak médiím splácíme určitý dluh,“ říká komisař projektu při vstupu do výstavního prostoru je divák vtažen do interaktivního mediálního světa. Nad vstupním portálem může na velkoplošné projekci vidět sama sebe vcházejícího do sálu, co mi vchodem objevují nejaktuálnější zprávy České tiskové kanceláře. Ve výstavním sále záhy pro obývacím pokojem, internetovou kavárnou – věrnými reprodukcemi prostoru, ilustrujími prová životů s médii - vždy v nic najdeme minimálně zapnutou televizi. Historickou část expozice panely pojednávající o roli českých médií v důležitých dějinných okamžicích, o propagandě osobnostech české mediální historie. Panely jsou často doplněné o dobový rozhlasový záznam dobovou techniku, řadu fotografií a původních tiskovin. Pro diváky velmi atraktivní bude jistě interaktivní část výstavy, kde si každý z návštěvní například moderování televizní zpravodajské relace nebo předpovědi počasí. Do éteru, tedy prostor, můžete hovořit skrze mikrofon improvizovaného rozhlasového studia. Zajímavá je i mediální manipulaci, kde je na historických i současných příkladech dokladováno, jak snadn skrze média je. "Nejde nám jen o vystavování předmětů, snažíme se je ukázat v nějakém příb u výstavy o médiích jde o historickou ukázku přenosu informací, ale zároveň si klademe otá ovlivňují nás, nebo my je," říká ve zvláštním vydání Hospodářských novin věnovaném výstavě každý návštěvník) ředitel Národního muzea Michal Lukeš. Za projektem a jeho roční přípravou stojí dlouhá řada jmČást autorského týmu, zleva doc. B se soustavně studiem dějin a současnosti médií nezabývá,komisař výstavy PhDr. Martin Seker badatelské ani sbírkové zázemí. Klíčovou byla v tomto ohledu spolupráce muzea s Centrem mediálních studií FSV UK „CEMES“. Hlavní komisař výstavy Martin Sekera, sám působící na Katedře mediálních studií FSV UK, vytvořil tým právě se zaměstnanci katedry a CEMES, jmenovitě s doc. Janem Jirákem, doc. Barbarou Köpplovou, PhDr. Petrem Bednaříkem, PhDr. Janem Cebem, PhDr. Jakubem Končelíkem, Mgr. Jitkou Kryšpínovou, PhDr. Evou Šádovou, Alexandrou Blodigovou z Národního archivu a dalšími. Důležitou osobností byl i produkční výstavy Jan Michálek. Pomoc při realizaci projektu o celkovém rozpočtu, převyšujícím čtyři miliony, poskytla řad například Národní archiv ČR, Národní technické muzeum nebo Poštovní muzeum České pošty i s Výrazný podíl mají i sama média, po stránce technického zázemí byla důležitá spoluprádce s Příprav se účastnily i další televize, rozhlas či některá tištěná média. „Zlaté časy“ potr muzeu do konce března příštího roku. (sach)