Vzdělání přes internet aneb e-learningový projekt na 1.LF ****************************************************************************************** * Vzdělání přes internet aneb e-learningový projekt na 1.LF ****************************************************************************************** Systém vysokoškolského studia v ČR se potýká s řadou om občany ČR v porovnání např. s tzv. "starými" zeměmi Evr např. nízká kapacita studijních míst zejména na některý kombinovaných forem studia, téměř úplná absence E-learn na studium, jež jsou neúnosné zejména pro některé skupi Tyto skutečnosti vytvářejí "vysoký práh" pro přijetí ke studiu na vysoké škole a jeho abso nepříznivě odráží v nedostatečné odborné kvalifikaci a flexibilitě lidských zdrojů na česk Tato skutečnost je i jedna z příčin vysoké míry nezaměstnanosti, zejména mezi mladými lidm mezi absolventy středních škol a učilišť. 1. lékařská fakulta UK v Praze požádala a vzápětí i získala  finanční podporu ze strukturá EU pro projekt z programu JPD3  „Rozvoj E-learningové formy studia na 1. Lékařské fakultě  Hlavním cílem tohoto dvouletého projektu je zavedení a rozvoj E-learningové formy studia podpora rozvoje lidských zdrojů prostřednictvím zvýšení kvality a dostupnosti studijních p pro různé cílové skupiny uchazečů a rozšíření spektra nabídky o kombinované a distanční fo Projekt zahrnuje obory: Ošetřovatelství, Adiktologie, Zubní lékařství, Zdravotnická techni Fyzioterapie. Rozvoj distančních a kombinovaných forem studia na 1. LF UK v Praze a specificky pak vytvo studijních programů v E-learningové formě, přispěje k navýšení kapacity studijních program zvýšení dostupnosti studia. Za tím účelem bylo na 1. LF UK vytvořeno E pedagogickou práci profesora Stanislava Št zodpovídá za vytvoření a zavedení jednotné (kromě vybraných oborů se bude jednat také které budou pilotně ověřeny z hlediska efe i pro další předměty studia medicíny), za kvality a zajištění rozvoje E-learningové projektu na základ další poptávky. Ve vztahu k Evropskému sociálnímu fondu a jeho prioritám pokrývá  projekt zejména oblasti zdrojů a jejich vzdělávání, jako nezbytných předpokladů pro úspěšné uplatňování studentů n a tím i ke zvyšování kvality života jednotlivců i celé společnosti. Prostřednictvím rozvoj a kombinovaných forem studia šesti vybraných studijních oborů, jež jsou vyučovány na 1. LF vytvořením možnosti studovat tyto programy E-learningovou formou, se zvýší dostupnost této pro různé skupiny znevýhodněných zájemců o studium. Ať už jde např. o matky na mateřské do nezaměstnané a dlouhodobě nezaměstnané mladé lidi či lidi pracující v pomáhajících profesí ať už z časových nebo finančních důvodů nemohli vysokoškolské studium dovolit. Zvyšování k znevýhodněných osob zvyšuje pravděpodobnost jejich uplatnění na trhu práce a tím může přis rizik spojených s jejich sociálním vyloučením. Příprava nových forem studia si vyžádá i zhodnocení stávající kvality studijních programů realizace projektu a opatření směřující k jejímu zvyšování, což přispěje i k cíli kvalitat studijních programů. V tomto kontextu je předkládaný projekt plně v souladu s prioritami p vzdělávání vyplývajícími z tzv. Bílé knihy (důraz na nové formy studia, individualizace st rozšíření počtu studentů) a dalších strategických dokumentů Ministerstva školství, mládeže ČR, jež usilují o zvyšování kvality a rozvoj počátečního vzdělávání jako nezbytného předpo rozvoj procesu celoživotního učení z hlediska potřeb trhu práce a ekonomiky znalostí. V pr projektu budou dále využívány principy vyplývající z Memoranda o celoživotním učení Evrops Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR a z priorit Ministerstva informatiky ČR. Projekt je plně v souladu a rozvíjí "Dlouhodobý záměr Univerzity Karlovy v Praze" (který b Akademickým senátem 16.4.2004) a 1. lékařské fakulty pro pedagogiku v oblastech rozšiřován moderních informačních technologií, rozvoje nových forem vzdělávacích programů směřujících zvyšování kvality vzdělávacího procesu a také ke zvyšování vzdělávacího procesu a také ke dostupnosti pro co nejširší cílové skupiny. Očekává se, že realizace projektu významnou měrou přispěje k odstraňování všech  bariér na zvyšování úrovně vzdělání občanů České republiky a tím i ke zvyšování jejich životní úrovn uplatnit se na trhu práce a kvality života.  prof. MUDr. Stanislav Štípek, DrSc., vedoucí projektu JPD3 „Rozvoj E-learningové formy stu lékařské fakultě UK v Praze“