Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2006 ****************************************************************************************** * Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2006 ****************************************************************************************** 14. – 15. prosince 2006 se uskutečnil již šestý ročník tradiční studentské konference „Sou postavení studentů na vysokých školách 2006,“ letos s podtitulem „Důležité momenty na štud Účastníci se tak věnovali okamžikům, které jsou pro vysokoškolské studenty významné a ovli cestu vysokou školou. Zabývali se časovým obdobím v životě studenta, které lze vymezit mat závěrečnou zkouškou. Konference se zúčastnilo okolo 150 účastníků – zástupců z řad studentů, pedagogů i managem většiny veřejných, ale i státních a soukromých vysokých škol (celkem bylo přítomno 27 VŠ), Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, Českého národního týmu Bolog Rady vysokých školy a její Studentské komory. Hlavním cílem konference bylo poskytnout prostor pro setkání, prezentaci názorů a výměnu z ve formě připravených příspěvků, ale i následných diskusí a neformálního setkání v průběhu Účastníci se aktivně podíleli na vytváření závěrů konference, které budou prosazovat i po Shodli se například, že je důležité, aby vzdělávání bylo systematické a kontinuální od zák po vysokoškolské studium a více než dosud podporovalo aktivitu a individuální schopnosti s se shodli na nutnosti lepší komunikace jak mezi středními a vysokými školami, tak mezi vys budoucími zaměstnavateli. Doporučují také MŠMT a akreditační komisi zabývat se zpřehledněn systematizací oborů a jejich náplně nabízených jednotlivými vysokými školami, a usnadnit t studentům rozhodování při výběru vysoké školy. Účastníci se domnívají, že jedním z přístup dostupnost vysokých škol pro slabší sociální skupiny je zkvalitnění pedagogické a poradens na základních a středních školách. Shodli se také na nutnosti účinné pomoci studentům s fy sociálními handicapy. Účastníci konference považují za nutné prostudovat zprávu expertů „T of Higher Education“, vyjádřit se k jejím závěrům a zformulovat doporučení, která by repre studentské obce. Je potřeba se ke studii jménem zástupců studentské samosprávy co nejdříve Účastníci dále varují před plíživou ztrátou vlivu studentů na akademickou správu vysokých unáhleným aplikováním a nesystematickým výkladem doporučení ze zprávy OECD. Přítomní se sh studenti by měli zvýšit tlak na vedení univerzit pro zvýšení kvality studijních programů p vysokými školami. Účastníci vyzdvihli důležitost studentských organizací pro hladký vstup přechodu ze střední na vysokou školu a shodli se na potřebě jejich lepší propagace. Tyto závěry konference slouží mimo jiné jako zpětná vazba pro činnost Akademického centra aktivit (ACSA), které je bude aktivně prosazovat ve své činnosti, a je pravděpodobné, že s z nich přímo zaměří v některých ze svých budoucích projektů, jak již dříve učinilo. Závěry ročníků konference například iniciovaly realizaci tříletého celostátního projektu „Systema studentského hodnocení kvality v ČR“ či podnítily ACSA k větší osvětě a výuce projektového konference budou v brzké době dostupné na webových stránkách ACSA: www.acsa.vutbr.cz [ URL www.acsa.vutbr.cz/"]