Výpis článků z archivu za měsíc: Březen 2010


Projekt Alma Mater Studiorum startuje

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze oznamuje prostřednictvím Centra environmentálního vzdělávání a výchovy úspěšný začátek projektu Alma Mater Studiorum – Celoživotní vzdělávání pedagogických pracovníků Středočeského kraje v oblasti environmentální výchovy. Projekt je určen učitelům různých aprobací (vzdělávacích oborů a oblastí) se zájmem o environmentální vzdělávání.

Pokračování

26. března 2010


„Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“

V rámci projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ připravují studenti 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmannové materiály pro mimoškolní výuku Aj. Cílovou skupinou jsou žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří žijí v dětských domovech ve Středočeském kraji. Tato skupina dosahuje všeobecně nižší vzdělanostní úrovně a je ve zvýšené míře ohrožena předčasným odchodem ze vzdělávacího systému. Její část tvoří žáci se sníženými intelektuálními schopnostmi.

Pokračování

26. března 2010


Dítě, nebo kariéra?

Na začátku března 2010 byl na FF UK spuštěn projekt, jehož cílem je zmírňovat dopady na profesní dráhu těch akademiků, kteří nastoupili mateřskou či rodičovskou dovolenou. Rodiče-akademici se tak mohou těšit třeba na dětský koutek či bezbariérové přístupy.

Pokračování

23. března 2010


Do Centra Malach začínají proudit návštěvníci

Centrum vizuální historie Malach na Univerzitě Karlově, které bylo veřejnosti slavnostně představeno 29. 1. 2010, konečně začíná plnit svůj účel – zpřístupňuje návštěvníkům 52 000 výpovědí o holokaustu. Informace si zatím chodí vyhledávat převážně vysokoškolští studenti, snad se časem osmělí i další...

Pokračování

18. března 2010


Rozvojové projekty mnohdy neřeší reálné problémy, říká Tomáš Ryška

S tvrdou realitou fungování rozvojové pomoci v jihovýchodní Asii se seznámil student doktorského programu antropologie FHS UK Tomáš Ryška. Vykořenění dětí z jejich původního prostředí, týrání, sexuální zneužívání... Protože do thajské misionářské struktury příliš pronikl, stal se nepohodlným a ze země musel za dramatických okolností utéct. Nejen o tom, ale i o mizejícím kmeni Akha jsme si povídali s Tomášem krátce po jeho zatím poslední cestě do Asie.

Pokračování

11. března 2010


Revoluce v používání písma se nekoná

Před půldruhým rokem jsme si mohli ve Studentském klubu UK v Celetné ulici prohlédnout návrh nového školního psacího písma, který vzešel z dílny grafických designérů Radany Lencové, Tomáše Brousila a Františka Štorma. Představené písmo Comenia Script je více podobné písmu tiskacímu a mělo by prý lépe vyhovovat dětem, které mají grafomotorické problémy. Pro další aktuální informace jsme zašli za doc. PaedDr. Radkou Wildovou, CSc., děkankou PedF UK, která se na katedře primární pedagogiky na projektu podílí.

Pokračování

8. března 2010


Samuel Fritz: „K lepšímu poznání a všeobecnému poučení o velké Amazonce jsem udělal tuto mapu“

Těžko říct, jestli páter Samuel Fritz pochyboval o smyslu své evangelizační mise, když mu jeho domorodé ovečky několikrát utekly zpátky do svých původních pralesních domovů, jak se můžeme dočíst v jeho životních osudech, a musel je znovu a znovu přesvědčovat, aby se vrátily zpátky. Rozhodně o smyslu oněch bouřlivých 40ti let, po které trvala práce Samuela Fritze v oblasti Amazonie, nepochybují historici, etnografové a přírodovědci, pro které objevil nový neobyčejn ý svět strhující svou jedinečností a rozmanitostí.

Pokračování

3. března 2010


Spuštěn nový vzdělávací portál s chemickou tematikou

Katedra učitelství a didaktiky chemie PřF UK dlouhodobě spolupracuje s učiteli a žáky SŠ, popř. ZŠ. Proto se rozhodl zdejší tým zareagovat na jejich potřeby a vytvořil vzdělávací portál. Představil nám ho jeden z jeho realizátorů RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.

Pokračování

2. března 2010




Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.