Výpis článků z archivu za měsíc: Březen 2010
Projekt Alma Mater Studiorum startuje
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze oznamuje prostřednictvím Centra environmentálního vzdělávání a výchovy úspěšný začátek projektu Alma Mater Studiorum – Celoživotní vzdělávání pedagogických pracovníků Středočeského kraje v oblasti environmentální výchovy. Projekt je určen učitelům různých aprobací (vzdělávacích oborů a oblastí) se zájmem o environmentální vzdělávání.
26. března 2010
„Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“
V rámci projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ připravují studenti 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmannové materiály pro mimoškolní výuku Aj. Cílovou skupinou jsou žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří žijí v dětských domovech ve Středočeském kraji. Tato skupina dosahuje všeobecně nižší vzdělanostní úrovně a je ve zvýšené míře ohrožena předčasným odchodem ze vzdělávacího systému. Její část tvoří žáci se sníženými intelektuálními schopnostmi.
26. března 2010
Dítě, nebo kariéra?
Na začátku března 2010 byl na FF UK spuštěn projekt, jehož cílem je zmírňovat dopady na profesní dráhu těch akademiků, kteří nastoupili mateřskou či rodičovskou dovolenou. Rodiče-akademici se tak mohou těšit třeba na dětský koutek či bezbariérové přístupy.
23. března 2010
Do Centra Malach začínají proudit návštěvníci
Centrum vizuální historie Malach na Univerzitě Karlově, které bylo veřejnosti slavnostně představeno 29. 1. 2010, konečně začíná plnit svůj účel – zpřístupňuje návštěvníkům 52 000 výpovědí o holokaustu. Informace si zatím chodí vyhledávat převážně vysokoškolští studenti, snad se časem osmělí i další...
18. března 2010
Rozvojové projekty mnohdy neřeší reálné problémy, říká Tomáš Ryška
S tvrdou realitou fungování rozvojové pomoci v jihovýchodní Asii se seznámil student doktorského programu antropologie FHS UK Tomáš Ryška. Vykořenění dětí z jejich původního prostředí, týrání, sexuální zneužívání... Protože do thajské misionářské struktury příliš pronikl, stal se nepohodlným a ze země musel za dramatických okolností utéct. Nejen o tom, ale i o mizejícím kmeni Akha jsme si povídali s Tomášem krátce po jeho zatím poslední cestě do Asie.
11. března 2010
Revoluce v používání písma se nekoná
Před půldruhým rokem jsme si mohli ve Studentském klubu UK v Celetné ulici prohlédnout návrh nového školního psacího písma, který vzešel z dílny grafických designérů Radany Lencové, Tomáše Brousila a Františka Štorma. Představené písmo Comenia Script je více podobné písmu tiskacímu a mělo by prý lépe vyhovovat dětem, které mají grafomotorické problémy. Pro další aktuální informace jsme zašli za doc. PaedDr. Radkou Wildovou, CSc., děkankou PedF UK, která se na katedře primární pedagogiky na projektu podílí.
8. března 2010
Samuel Fritz: „K lepšímu poznání a všeobecnému poučení o velké Amazonce jsem udělal tuto mapu“
Těžko říct, jestli páter Samuel Fritz pochyboval o smyslu své evangelizační mise, když mu jeho domorodé ovečky několikrát utekly zpátky do svých původních pralesních domovů, jak se můžeme dočíst v jeho životních osudech, a musel je znovu a znovu přesvědčovat, aby se vrátily zpátky. Rozhodně o smyslu oněch bouřlivých 40ti let, po které trvala práce Samuela Fritze v oblasti Amazonie, nepochybují historici, etnografové a přírodovědci, pro které objevil nový neobyčejn ý svět strhující svou jedinečností a rozmanitostí.
3. března 2010
Spuštěn nový vzdělávací portál s chemickou tematikou
Katedra učitelství a didaktiky chemie PřF UK dlouhodobě spolupracuje s učiteli a žáky SŠ, popř. ZŠ. Proto se rozhodl zdejší tým zareagovat na jejich potřeby a vytvořil vzdělávací portál. Představil nám ho jeden z jeho realizátorů RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
2. března 2010