Prof. MUDr. Milan Holeček, DrSc. ****************************************************************************************** * Na anketní otázky odpovídá Prof. MUDr. Milan Holeček, DrSc. ****************************************************************************************** Mohl byste nám prozradit, jaké povolání jste si představoval, že budete vykonávat, když js základní školy a co nakonec rozhodlo o Vaší volbě? Nepamatuji se, že bych měl jasnou představu o mém budoucím povolání. Vždy mne však zajímal obory, zejména biologie živočichů a chemie. O studiu medicíny zřejmě rozhodla možnost stud bydliště, tedy v Hradci Králové. Vybavíte si okamžik, kdy Vám vědecká činnost přinesla největší radost? Vždy mám velkou radost ze získání nového poznatku a při zavedení nového metodického postup toto nebylo možné. Nedokážu posoudit, kdy byla moje radost největší.  V posledních letech dobrý pocit  z vědeckých úspěchů mých studentů. Za posledních dvacet let se věda hodně změnila. Jaký vývoj předpokládáte ve Vašem oboru v  deseti letech? Nesporně bude výrazná vazba na rozvoj molekulární biologie. Pro lékařskou fyziologii bude aplikovat poznatky z regulace řízení činnosti buněk,  zejména  poznatky ohledně přenosu si mezi jednotlivými signálními cestami,  na organismus jako celek. Zřejmě bude nutné podstat koncepci výuky některých částí fyziologie, jako jsou například  regulace metabolismu, fyzi endokrinologie. Ve svém projevu u příležitosti jmenování profesorů v říjnu 2008 ministr školství zmínil: „ bývá někdy stereotypně vnímán jako centrum potenciálního odporu vůči stávajícímu společens  Jaké kroky byste doporučil  budoucímu ministrovi školství? Nevím, v jakém kontextu bývalý pan ministr tuto větu použil a  necítím se oprávněn tento v Z pohledu vysokoškolského učitele mne někdy negativně překvapují snahy ministerstva a někt experimentovat a měnit osvědčené výukové koncepce a rovněž představy, že vysokoškolské vzd  získat stále větší a větší část populace. Od budoucího ministra školství bych si přál odo tendencím a ochotu hledat  cesty, které zvýší společenskou prestiž učitele.