Projekt Joint Master in Teacher Education řeší komplexní vzdělávání učitelů a studentů magisterských oborů v celoevropském kontextu ****************************************************************************************** * Projekt Joint Master in Teacher Education řeší komplexní vzdělávání učitelů a studentů m oborů v celoevropském kontextu ****************************************************************************************** Osm desítek delegátů z devatenácti evropských zemí se včera sešlo ve velké aule Pedagogick Univerzity Karlovy, aby společně posoudili možnosti a výzvy, které pro pedagogické pracovn mezinárodní projekt „Joint Master in Teacher Education.“ Dvoudenní konference se zabývá př mezinárodního magisterského studijního programu vzdělávání učitelů v rámci grantového zámě Learning Program. Ing. Karolina Marková, koordinátorka, PedF UK, Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc., děkanka P Přítomné hosty přivítala děkanka Pedagogické fakulty Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Cílem projektu Joint Master in Teacher Education je připravit společné kurikulum magisters učitelského vzdělávání s ohledem k výchovně-vzdělávacímu kontextu v jednotlivých partnersk Součástí projektu jsou tři samostatné projekty: Joint Curriculum in Teacher Education (Era Practice in Teacher Education (Comenius) a Comparative Study in Teacher Education (Transve Study.) zleva: Dr. Jan Folkert Deinum, koordinátor, University of Groningen, Nizozemsko, Martin Fr (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency), Brussels Podporu projektu Joint Master in Teacher Education vyjádřil také Jindřich Fryč, zástupce M školství, mládeže a tělovýchovy ČR Přítomní delegáti jednají v samostatných pracovních skupinách, které budou diskutovat konk s cílem sladit jednotlivé návrhy do optimální podoby vyhovující jak národním vzdělávacím t modernímu jednotnému evropskému školství. Mezi klíčová témata patří: - sladit národní a evropské strategie ve vzdělávání učitelů - stanovení kvalifikačních požadavků a určení učitelských standardů pro učitelské obory - akreditace spojených programů - jaké jsou výzvy integrovaných programů vzdělávání učitelů - příklady spojených programů vzdělávání učitelů - návrh vzdělávání učitelů na 1. stupni a na 2. stupni škol - jak vytvořit mezikulturní kompetence ve spojených programech - jak v programu co nejlépe zhodnotit zisky z různých oborů, tj. stanovení mezioborové kom didaktické znalosti z výuky jazyků, kulturních a společenských oborů, přírodovědních oborů praxe - jak podporovat studenty učitelství během jejich praxe v zahraničí - perspektivy studenta učitelských oborů - proměny pedagogické praxe - pedagogicko-psychologická příprava a podpora učitelů - e-learningová podpora projektu Tvůrci tohoto projektu ale nezapomínají ani na reflexi své činnosti. V diskusích shrnují r jednotlivých partnerů na vyhlášení a vznik projektu a vyhodnocují dosavadní zkušenosti a v studentského pedagogického výzkumu. V potaz je brána i cílová skupina pedagogického působe Součástí stanovení kritérií vzdělávání učitelů a studentů magisterského univerzitního stud dětí k evropskému občanství, podpora dětské identity, otázky etnicky diverzifikovaného ško obohacování evropské společnosti a etnických žáků a etnických učitelů. Projektu Joint Master in Teacher Education se účastní University of Groningen, Nizozemsko Univerzita Karlova v Praze, ČR, University of Edinburgh, Velká Británie, University of Hel University of Joensu, Finsko, Esterházy Károly College, Maďarsko, University of Tartu, Est Universidad Autonoma de Barcelona, Španělsko. Podle vyjádření děkanky Pedagogické fakulty by se uvedení projektu do univerzitní praxe mohlo podařit v horizontu dvou let. Na mezinárodním projektu spolupracují z PedF UK studijní proděkanka, katedra školní a soci katedra pedagogické a školní psychologie, katedra anglického jazyka a literatury, katedra didaktiky matematiky, katedra biologie a ekologické výchovy a Ústav výzkumu a rozvoje vzdě tisková zpráva konference zde [ URL "IFORUM-7791.html "]