Komentár: Reforma školstva ****************************************************************************************** * Komentár: Reforma školstva ****************************************************************************************** Čo znamená vysokoškolská reforma, čo obsahuje pojem reforma, reforma je potrebná vo vysoko prostredí alebo je potrebne zvýšiť platy pre vysokoškolských pedagógov, alebo vysokým škol financie na režijný chod, alebo sa ma zmeniť kvalita vzdelávania študentov nie len študent pedagógov? Študent prichádza na vysokú školu len pre diplom? Pedagóg ma na vysokej škole  inovovať, alebo je to otázka slabej finančnej motivácie pedagóga? Sú to  otázky riešiteľné riešiteľné, postupnom porady riešenia. Uvediem príklad: „Vysoká škola  musí prvom rade zvý v tuzemskom prostriedky, aby dokázala prilákať finančne prostriedky, zároveň musí konkrétn formulovať svoju finančnú potrebu „Žiadať o finančne prostriedky na inováciu vzdelávania š pedagogických zamestnancov“. To je formulácia, ktorá uvádza pojem reformy, ale najprv si m interne „vyčistiť školu“ selektovať finančne náklady a vzdelávacie aktivity. To znamená, a vysoká škola dostáva finančne prostriedky a nevie hospodáriť s tokom financií, tak chyba j oddelený. Vo vzdelávaný nie je zlý len študent, ale aj pedagógovia sú zlý, ktorý nepedagog prednášku. To značí, že merateľný výsledok vysokej školy je, ako dôkaze pracovať s nadaním každý študent, ktorý dosahuje hodnotiace výsledky na „A“ je nadaný! V tomto procese sa hod osobnosti, a myšlienkové prechody. Vysoká škola si musí uvedomiť podstatu hodnotu vzdelani nadaných študentov, ktorý dôkazu „vyhrávať“ Nobelove ceny, a rôzne vedecké prestížne ocene vysoká škola svoj program vzdelávania zameraný na kompetencie vzdelávania nadaných študent pracovať sa nadaným študentom. Musí si dávať pozor na správne definovanie kompetencie vzde študentov, aj študent z nepodnetnej strednej školy, alebo z nepodnetného prostredia je nad ho odhaliť. Aký je rozdiel medzi Univerzitou a Vysokou školou, už vo svojom názve ma Univerzita, unive vzdelávania. Študent univerzity ma profilovať svoje vzdelávacie kompetencie viac obsiahle študijnom pláne, tak aby získané vedomosti flexibilne  adaptoval na trhu prace. Študent na je zameraný na špecifikáciu odboru a získava hlbšie vedomosti v danom odbore. Každý študen svoju hodnotu vzdelania či je to na VS alebo Univerzite. Dôležité merateľné výstupy pre št výskumné aktivity.  Jan Čonka, FF UK