Na pokladně poklad nenajdete ****************************************************************************************** * Brigádníkova nouze aneb na pokladně poklad nenajdete ****************************************************************************************** První den dostavil jsem se do nové práce v červenobílém plášti hrubého na hodinu za to bude stát. Jakožto většina smrtelníků jen z odvrácené strany. Abych se na horké židli rychle zorient k zaškolení. Ta se bohužel ukázala jako nepříliš zdatná učitel problémů dost a nemá čas něco ukazovat nějakým brigádníkům“. Z a podrobnějších instrukcí netřeba. To ale vydrželo jen do chví patřičných mezí s tím, že ji „znervózňuju a vůbec se nedokáže pokladny u jedné z brigádnic, která se sama nabídla, že mě do Než jsem se nadál, seděl jsem u pokladně číslo 6, nad sebou rozsvícený majáček a kasu s ně korun pod rukama. Doufaje, že šestka bude tím číslem, ke kterému nepoteče větší proud záka jsem si poučky k zvládnutí nové role. Neslyšel jsem o tom, že jinde byste se museli každém klanět, tady ano. Vozíky měly totiž na spodní části konstrukce čtyřmístné číslo, jež se mu nákupem vyťukat na pokladně. Aby ho člověk uviděl, musel se naklonit přes dopravníkový pás náš pán“, platí v supermarketu snad jako nikde jinde. O tom jsem se měl ale naplno přesvěd ****************************************************************************************** * Z nouze za kasu ****************************************************************************************** Strávit letní brigádu v supermarketu mým cílem rozhodně nebylo. Očekával jsem, že při možn velkou část prázdnin v Krkonoších, se mi naskytne jiných příležitostí. Vidina příjemné bri z četných restaurací krkonošských turistických center se ale ukázala lichou. Letní dovolen se, není až tak v kurzu jako před lety. Vedle nízkého počtu turistů a tedy i poloprázdných hospodách a hospůdkách se objevil další problém. Při sebemenším náznaku skutečnosti, že by několika dalších letech nemusel kráčet jen po vyšlapaných cestičkách mezi stoly před výčep restauraci by se mohla omezit na období letních měsíců (šeptem opraveno na několik týdnů), práce v pohostinství začala snášet mlha z krkonošských vrcholů. Volné místo se v tu chvíli uvolnilo natolik, že ani majitel restaurace mi už nedokázal odp jej někdy ještě napevno bude nabízet. V našich nejvyšších horách žije se krásně, prázdná p není výsadou velkoměst. Využít nabídku volného místa na pozici pokladní v jednom trutnovsk nejmenovaného německého řetězce mě tak po několika podobně neúspěšných pokusech v restaura existenční nouze. ****************************************************************************************** * Storno pro forma ****************************************************************************************** Léto v plném proudu, brzy jsem se na pokladně šest zapotil. Nejen, že se pokladna ukázala mrazícímu boxu s nanuky, pročež jsem standardně vedl soutěž o nejvíce zákazníků, navíc tu měl pobyt v těch špatně klimatizovaných prostorách alespoň trochu usnadňovat. Až překvapiv frekvenci pípající pokladny a strojově odbavoval jednoho zákazníka za druhým. Nad tím, že natáčet celá balení vod po šesti lahvích, respektive mléka po dvanácti krabicích, jsem ale jedno mléko vybalil? Pokusil jsem se o to, lamentování zákazníkovo ale takové další myšlen nejsou vybrané čárové kódy u pokladny k dispozici, jsem se odpovědi u nadřízených nedočkal I když se člověk po nějaké době s novým prostředím sžije, chybovat je lidské, a proto se a pokladní nevyhnou nechtěnému dvojnásobnému načtení čárového kódu na příslušném výrobku. Žá zdálo by se, jednoduše se položka stornuje. Ano, ale nemůžete to udělat vy. Při každé chyb potřebě „horká linka“ mezi pokladnou a pultíkem s informacemi opodál, odkud na vás bedlivý i hlavní pokladní. Ta musí po vašem telefonátu přijít a po odemčení pokladny zadáním tajné přístup k tlačítku storno. Dle mého názoru absurdní postup, který snad v supermarketech fu setkáte-li se s ním ale, vězte že po třech, čtyřech přátelských telefonátech v kratším čas procedura nikterak přátelská nebude. ****************************************************************************************** * Zastání nečekejte, náš zákazník, náš pán ****************************************************************************************** Odpolední shon, supermarket jedno velké mraveniště a u v je stornování omylem napočítaného zboží prohřeškem nejvě kdy zjistíte, že telefon kdesi v dálce zvoní zbůhdarma. pohledů čekajících lidí přibývá. A právě ten třetí v řad lahví piva a nažloutlý rum si na vás začne stěžovat. Mar řešení nemáte. Rozbíhá se hádka, kterou končí teprve pří zdržujete, a že vy jste drzý na zákazníka, je předem dán zbytku. Ostatní dny za kasou byly podobné a bolavá záda z několikahodinového sezení si ulevila až kdy jsem se s díky ze supermarketu odporoučel. Netvrdím, že zážitky z brigády na postu pok v každém případě negativní, polovina nabídky studentských agentur, o kterou je mizivý záje vypovídá. Á propos, slyšel jsem o studentce, která nedávno pracovala v pražském hypermarke zcela zdarma. Že by ji práce u kasy tolik naplňovala? Ne, po prvním pracovním dni jí bylo pokladně chybí necelých osm tisíc korun. Možná, že několikrát špatně vrátila zákazníkovi, nezkušené mladé dívce „zahojil“ někdo z ostatních zaměstnanců. Ať je tomu jak chce, hmotná vždy na vás.