Škola jako místo setkávání aneb ukažme si, co vše se ve školách daří a zaslouží si p ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V pořadí čtvrtý ročník konference nazvané Škola jako místo setkávání tentokrát s podtitule co vše se ve školách daří a zaslouží si pozornost se uskutečnil 18. března 2011 v prostorá fakulty UK v Celetné ulici. Katedra psychologie, která je každoročním organizátorem setkán pro posluchače opravdu zajímavý a nabitý program, navíc opět stihla připravit sborník přís zahájením konference. Zatímco dopolední program byl pro všechny společný a realizovaný v plénu, odpoledne se moh rozdělit do několika sekcí podle oblasti svého zájmů. Na výběr byly sekce Mateřské školy a ZŠ aneb co vše lze dokázat s těmi nejmenšími, 2. stupeň ZŠ a střední školy aneb dospívání intenzivního rozvoje a Škola jako místo setkávání (s přídechem psychohygieny a didaktiky). Hlavní organizátorky konference PhDr. Lenky Krejčové, Ph.D., jsme se zeptali: Jak se vybíralo jednotící téma pro letošní konferenci? My tak trochu čekáme, s čím přijdou sami přednášející. Letos se nám objevila dvě velká tém a etická výchova. Právě etická výchova je tématem velmi aktuálním, neboť v této době se ře do vzdělávacího programu v České republice. Koho najdeme mezi účastníky konference? Učitele mateřských, základní a středních škol a poradenské pracovníky, to znamená psycholo ze škol i PPP, středisek výchovné péče i speciálních pedagogických center. Mezi hosty najd sektoru. „Existuje množství rozmanitých praktických témat, která nás aktuálně pálí a která přirozen jak se život mění a posouvá. Konferenční příspěvky se jimi zabývají. Některé víc reflektuj praxi, jiné se snaží propojit tuto praxi s výzkumnými poznatky nebo s obecnějšími pohledy. je však cíl stejný: podpořit kvalitní edukační praxi a tím i efekt působení školy. Co však pokládáme za nesmírně cenné, že kromě příspěvků od autorů akademiků, kteří publiku pravidelně, jsme se dočkali příspěvků také ze škol. Každý rok se nám tak o něco více daří myšlenku konference, na níž se potkávají lidé ze všech možných „koutů“ českého školství a tématech, která pokládají za významná a aktuální, ale také si navzájem ukazují, že stále m se dál rozvíjet a připravovat pro své žáky, studenty či klienty projekty, které si zaslouž pozornost a které znamenají pokrok – pro děti, dospívající, ale také pro dospělé. Někdy je odpovědět na otázku, zda více učitelé rozvíjejí své žáky, nebo naopak žáci své učitele,“ u letošnímu obsahu konferenčních příspěvků jejich editoři PhDr. Václav Mertin a PhDr. Lenka (Lucie Kettnerová)