Religionistiku nelze mínit jenom smrtelně vážně ****************************************************************************************** * Religionistiku nelze mínit jenom smrtelně vážně ****************************************************************************************** Jeden z nejmladších studentských spolků vznikl na sklonku loňského roku při Ústavu filosof religionistiky na FF UK. Za sebou má už ale několik zajímavých akcí, a tak jsme požádali j nám spolek trochu blíže představili. První větší religionistickou akcí organizovanou již pod záštitou poměrně čerstvě založenéh religionistického spolku (PRS) byl studentský víkend v podkokořínském městečku Mšeno, spoj rekonstrukcí antického řeckého svátku zvaného Anthestérie. Účastníků se nakonec sešlo něco málo přes dvacet – všichn religionistiky na FF UK, a to studenti v širokém rozpětí navazujícími spoji – díky nimž jsme ovšem okusili výborné po osmé hodině večerní do Mšena, kde chvíli po večeři moh doložené prameny týkající se prvního dne svátku Anthestér podmínkách začít s rekonstrukcí. Pomocí losu, autentickéh která pak řídila slavnostní otevírání pithoi, tedy nádob následně pokračoval ve znamení volné, vinné zábavy a obča Scapegoats, za vydatné pomoci všech hudebně zdatných přít Druhý den po snídani se celá anthestérická výprava vydala na výlet s cílem na Kokoříně. Po klidným rozpravám a volnému tempu chůze, leč hospody v okolí hradu byly všechny zavřené, t jsme se dočkali až na náměstí ve Mšeně. Poté ještě polovina z nás vyrazila na menší výlet, konfrontováni s nevídanou sérií hierofanií všeho druhu, z nichž uveďme zejména obří muchom či improvizované kázaní proslulého nekromanta v ruinách někdejšího „kostela“. Konečně, večer se mohlo znovu pokračovat v Anthestériích: pan docent předložil prameny k d dni svátku a po menší debatě o technických detailech se započalo slavit. Vítěz soutěže v r vína na čas, kterého se účastnila naprostá většina, získal čestný dionýský titul a navíc p instrument. Po soutěži, kterou všichni absolvovali s květovými věnci vlastní výroby na hlavách, násled chvilka rituálního nadávání. Přiléhavé a mnohdy vpravdě květnaté urážky byly následně smyt zapomenuty spolu s deflorací – s odhozením věnců do „bažin“, kde minulou noc probíhala úli Večer pokračoval v duchu podobném včerejší noci, tedy mnoho zasvěcených debat, hudby, zpěv improvizovaných bluesových textů. Poslední den ráno, vyprovodivše časně odcházející první polovinu účastníků povinnými výkři Kérové, Anthestérie skončily!“, zúčastnil se zbytek lidí ještě „sportovních her“, o nichž o třetím dni také zmínka. Povinnost byla vykonána jednak návštěvou fotbalového zápasu mezi Nebužely (kde jsme vzbudili mnoho pohrdavých pohledů místních fanoušků; nicméně, alespoň c jemuž jsme fandili, vyhrávalo 3:0), jednak improvizovanými soutěžemi na nalezených dětskýc Při návratu do Prahy nás pak mohl hřát dobrý pocit, že dionýskou a chthonickou povahu těch „květových“ (to anthos – květ) svátků se nám podařilo naplnit opravdu důkladně. Čím se zabývá Pražský religionistický spolek (dále PRS)? Jedná se o studentský spolek, ustavený  17. 11. 2010 z iniciativy studentů religionistiky společenského života na ÚFARu i mimo něj. Je otevřen religionistům z ostatních pracovišť U kteří projeví zájem. Nejedná se však jenom o hospodskou záležitost. Má ambici stát se spol Organizuje dvakrát ročně chatu, ale i příležitostné výlety, rekonstrukce různých nábožensk různé netradičné akce a studentský seminář PRS. Jedná se o příjemnou událost v neformálním z našich specializací (Mezi Bohem a Ďáblem: Středověká nekromantie; Fenomén posvátného pro „Muž, jenž se jen orbou zabývá“: Mytologického podloží pověsti o Přemyslu Oráčovi a založe perspektiv...). Že religionistiku nelze mínit jenom smrtelně vážně, osvědčuje sám PRS. Kontakt na nás: prazsky.religionisticky.spolek(zavinac)gmail.com [ MAIL "prazsky.religionisticky.spolek(zavinac)gmail.com"] Za PRS: Jiří Dynda a Zdenko Vozár