Mission impossible aneb Strategické řízení v českém školství ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 27. 5. 2011, autor: Lucie Kettnerová, rubrika: i-Forum informuje V pořadí třetí kulatý stůl nad problémy řízení škol uspořádalo 26. 5. Centrum školského ma UK.  Setkání nazvané Strategické řízení v českém školství – Mission impossible? se konalo děkanky doc. PaedDr. Radky Wildové, CSc., a sloužilo k vzájemnému pochopení, tříbení názor stanovisek. Účastníky z řad odborníků akademických pracovišť z České republiky i zahraničí, zřizovatel přivítala Mgr. Irena Lhotková, PhD., a prohlásila: „Když jsme připravovali letošní kulatý si, že již nechceme uvažovat pouze na úrovni jednotlivých škol, ale chceme se posunout k c a zabývat se tématy, které se týkají celého českého vzdělávacího systému. Základní otázka, měla být řešena, zní – jak si může ředitel každé jednotlivé školy připravit strategii své strategie dána celostátně.“ Za nepřítomnou děkanku PedF UK pronesl úvodní slovo proděkan pro lidské zdroje, vnější vzt vzdělávání prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.: „Naše fakulta se pokouší obrodit a přizpůsob které v současné době ve vzdělávání nastávají. Nejde však jen o přizpůsobování pasivní, ný fakulta nalezla řešení jak dále vzdělávat studenty, a to nejen v bakalářském a magisterské také v doktorském.“ Prorektor také zmínil, že náplň programu kulatého stolu řeší opravdu p problém a že právě takovéto akce by mohly pomoci přispět k řešení složité situace, jež v o panuje. Program setkání tvořilo 5 krátkých příspěvků, které byly plné otázek a témat k zamyšlení. snažili účastníci nalézt v následné společné diskuzi. Podrobnější informace k problematice řízení vzdělávání přineseme v samostatném článku. Centrum školského managementu PedF UK v Praze se profiluje jako moderní pracoviště spojují výstupy obecné teorie organizací, managementu a leadershipu, andragogiky, pedagogiky a dal Cílem je nejen vzdělávat profesionální řídící pracovníky ve školství, ale také reflektovat spojením pracoviště spoluutváří a kultivuje obor školský management v České republice.