Studenti FSV navrhli novou komunikační strategii pro univerzitu ****************************************************************************************** * Studenti FSV navrhli novou komunikační strategii pro univerzitu ****************************************************************************************** 16. 6. 2011, autorka: Tereza Veselská, studentka oboru Marketingová komunikace a PR, členk týmu, rubrika: Studenti V rámci výuky letního semestru 2011 měli studenti oboru Marketingová komunikace a PR při F věd možnost se zapojit do zajímavého výběrového kurzu. Již jeho název Komunikační strategi Karlovy napovídá, že cílem kurzu bylo vytvořit návrh strategie, který by mohla univerzita externí i interní komunikační aktivity a také pro svou prezentaci vůči různým cílovým skup Teorie pro skutečný projekt Náplň kurzu pokrývala teoretickou i praktickou rovinu výuky. V teoretických částech jsme p odborné poznatky z oblasti marketingu a public relations, které jsme dále uplatňovali při krocích tvorby návrhu strategie. V průběhu semestru jsme se tedy postupně mohli věnovat an oblasti vysokého školství, rozboru komunikačního prostoru UK a v neposlední řadě i vytvoře komunikačního manuálu.  Během kurzu jsme se potýkali s řadou úkolů, které přesahovaly rámec běžné výuky, ale tím o rozšiřovaly naše obzory. Provedli a vyhodnotili jsme např. průzkumy, které dohromady zahrn 700 respondentů, analyzovali české i zahraniční univerzity a také jsme se mimo jiné zabýva monitoringem mediálních obsahů. Univerzitní komunikace má silný potenciál Pomocí průzkumů jsme kupř. zjistili, že většina veřejnosti (81 % respondentů) pokládá Univ za konzervativní instituci. V rámci komunikačního manuálu jsme tedy navrhli vytvoření ofic univerzity na Facebooku, který by byl řádně spravován a stal se tak přínosnou platformou p studentů, uchazečů o studium, veřejnosti a zástupců univerzity. Dále jsme se z průzkumů dozvěděli, že většina (71 %) studentů univerzity nezná ústřední bo který by sloužil pro setkávání studentů ze všech fakult. Navrhli jsme, že by se takovýmto Klub K4 v Celetné ulici, který dosud nemá dostatečnou prezentaci. Doporučení našeho týmu, skládajícího se ze čtrnácti studentů, se též vztahovala k univerzi jsme kromě celkové modernizace navrhli vizuální sjednocení jednotlivých webů fakult, vytvo anglické verze stránek a zavedení e-shopu s propagačními předměty UK. Praktické využití? Výsledkem našeho bezmála čtyřměsíčního úsilí byl ucelený návrh komunikační strategie, kter prezentovali předním představitelům UK. Věříme, že náš projekt bude žít dál a postupem čas části uvedené v praxi.