Studenti ukázali, jak může vypadat projektové vyučování v praxi ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 21. 10. 2011, autor: Lucie Kettnerová, rubrika: Studenti V pořadí podeváté se sešli studenti a pedagogové chemie a souvisejících oborů na půdě Peda aby si vyměnili zkušenosti a představy o projektovém vyučování. Organizátory akce byli sam Katedry chemie a didaktiky chemie PedF UK, mnozí z nich dostali příležitost vystoupit takt vůbec poprvé. Mezinárodní studentská konference Projektové vyučování v chemii a souvisejících oborech, k uskutečnila ve dnech 20.–21. 10. 2011 v posluchárně Pedagogické fakulty UK, byla součástí Mezinárodního roku chemie. „Příprava konference byla téměř celá v rukou studentů. Přitom v lze považovat za velmi reprezentativní, což není zcela obvyklé,“ upozornil prof. RNDr. Pav předseda vědeckého výboru konference. Záštitu nad akcí převzala děkanka Pedagogické fakult Radka Wildová, CSc. „Pro většinu z vás je to dnes vůbec první vystoupení na veřejnosti, svou prezentaci si bud obhájit. Tyto zkušenosti pak můžete zúročit i ve svém dalším působení,“ řekl v úvodu konfe Katedry chemie a didaktiky chemie PedF UK prof. Ing. František Liška, CSc.  Mezi účastníky studenti Pedagogické fakulty, ale i Přírodovědecké fakulty UK a dalších českých univerzit Olomouce či Hradce Králové. Své zkušenosti přišli sdílet rovněž didaktici chemie a kolegov například ze Slovenska, USA a Finska. Klíčovým tématem konference bylo rozvíjení přístupů k projektovému vyučování jako formě, k současnosti povinně zařazovaná do výuky na všech typech škol. Příspěvky se nesly jednak v rovině, jednak zde účastníci prezentovali své konkrétní návrhy projektového vyučování.