Bojovka v ulicích Prahy pobaví studenty práv i akademiky ****************************************************************************************** * Bojovka v ulicích Prahy pobaví studenty práv i akademiky ****************************************************************************************** 19. 3. 2012; autor: Helena Stinglová; rubrika: Studenti Mapu, dobrou obuv, fotoaparát a hlavně otevřenou hlavu. To všechno budou potřebovat soutěžící při Juristické bojovce [ URL "http://www.juristi.cz/index.php? option=com_content&view=article&id=5&Itemid=58"] . Hře, kterou pro studenty Právnické faku kamarády připravil spolek Juristi za podpory katedry právních dějin PF UK. Soutěž, jež bud vědomosti, ale třeba i orientační smysl účastníků, se uskuteční v pátek 30. března. Luštitelská hra začne v pátek v 10 hodin ráno v simulované soudní síni Právnické fakulty, týmy složené ze dvou až čtyř hráčů dostanou první sadu úkolů. „Úvodní části hry říkáme roz rychlost. Soutěžící dostanou pár úkolů, které budou muset vyřešit v rámci fakulty. Odpověd kde získají kompletní zadání pro celý svůj tým. Počítáme, že všichni do půl hodiny budou m fakulty za dalšími úkoly,“ nastínil začátek hry předseda studentské divize spolku Juristi V každém týmu musí být alespoň jeden z hráčů studentem Právnické fakulty. Otázky jsou samo právě na ně. S jejich vymýšlením organizátorům pomáhali i prof. JUDr. Jan Kuklík, DrSc., p Michal Škrejpek, DrSc., a JUDr. Jiří Šouša. „Přišli s mnoha nápady. U některých úkolů vymy koncept. Za to jim musíme poděkovat,“ zdůraznil Viktor Hatina. Soutěžícím určitě nebude stačit jen připojení k internetu, kde by správné odpovědi vyhleda úkoly budou muset skutečně dojít. Důkazem pak budou třeba fotografie, které na místě poříd hráče zavedou, ale Hatina neprozradil. „To už by pak nebyla žádná hra,“ usmíval se předsed divize. „V minulém ročníku třeba soutěžící museli jet do budovy Vrchního soudu, kde plnili získat podací razítko, zajít na výpis z rejstříku trestu. Na Karlově mostě hledali patrona a odpovídali, kterou knihu drží v ruce. Podobné typy úkolů je čekají i letos,“ nastínil Ha Za každý úkol se bude udělovat určitý počet bodů. Soutěžící mohou zvolit různou taktiku: b lehčí úkoly s nižším počtem bodů, těch ale splnit víc, nebo se vrhnout na menší počet těžš vyšší počet bodů. Vyhraje ten tým, který se do 16. hodiny dostane do studentského klubu K4 a nasbírá do té doby nejvyšší počet bodů. V klubu K4 budou na hráče v tu dobu čekat organizátoři i členové katedry právních dějin. „ subjektivnější stránce budou hodnotit přímo členové katedry. Některé úkoly budou moci se s třeba ještě rozebrat a vysvětlit si je,“ upozornil Hatina. Vítězové hry získají právnickou licenci na internetovou aplikaci Student ASPI (právní informační systém). Ostatní se mohou poukázky na nákup knih a další drobné věcné ceny. Poprvé se soutěž konala v roce 2009. Jeden z týmů, který se tehdy účastnil, se hlásí i let to ale, že by tím měli nějaký náskok oproti ostatním. Úkoly budou letos zase docela jiné,“ přihlášené soutěžící Viktor Hatina. Zahrát si může maximálně 15 týmů, volných míst už mnoh