Psychologická konference připomněla osobnost profesora Čápa ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 2. 4. 2012; autor: Lucie Kettnerová; rubrika: i-Forum informuje Hledání inspirace a výměna zkušeností, které přispějí k rozvoji všech účastníků edukačního hlavním účelem v pořadí už pátého ročníku odborné konference Škola jako místo setkávání, j učitelům MŠ, ZŠ, SŠ a poradenským pracovníkům. Letošní setkání, které proběhlo 30. března Filozofické fakulty UK v Celetné ulici, rovněž připomnělo desáté výročí úmrtí profesora Ja intenzivně věnoval problematice výchovy v rodinách i ve školách. Účastníky na konferenci přivítala vedoucí pořádající katedry psychologie FF UK doc. PhDr. CSc.: „Toto seskupení vnímám jako přátele psychologie a školy a jsem ráda, že se díky pořa katedry setkáváme již popáté.“ Dopolední cyklus přednášek zahájil prof. PhDr. Jaromír Janoušek, DrSc., vzpomínkou na psyc od jehož úmrtí letos uplynulo deset let a který se výrazně zasloužil o rozvoj pedagogické památce byla věnována celá jedna sekce nazvaná Vše, co jste potřebovali vědět o výchově do báli jste se zeptat, v níž vystoupili účastníci s příspěvky zaměřenými na výchovu, osobnos rozvoj dětí i dospívajících ve všech typech škol. „Dalším lákadlem bylo vystoupení dr. Iana Smythe z Velké Británie, který se věnuje problem Na jeho přednášku v plénu pak navázalo několik příspěvků v sekci pro 2. stupeň základní a tedy se zaměřením na věkové skupiny, jimž není s ohledem na dyslexii věnována taková pozor zakladatelka a organizátorka konference PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Na pražské setkání zavítá každý rok také více odborníků ze Slovenska, kteří se věnují výuc tedy předmětu, jenž u nás není komplexně rozvinutý, což může být zajímavou inspirací pro u stupňů škol. „Jako organizátory nás pak těší, že se vracejí nejen stálí posluchači, ale z se stávají ve stále větší míře aktivní přednášející, kteří celý program obohacují, a myšle naplňuje i ve smyslu setkávání akademické půdy s praxí,“ doplnila PhDr. Lenka Krejčová, Ph