Účastníci konference zjišťují, co je kvalita ve vzdělávání ****************************************************************************************** * Účastníci konference zjišťují, co je kvalita ve vzdělávání ****************************************************************************************** 10. 9. 2012; autor: prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc., red.; rubrika: Věda na UK Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu pod názvem Kvalita ve vzdělá termínu 10.–12. září 2012 na Pedagogické fakultě UK. Hlavní tématem setkání je pojem kvali v pedagogických textech i dokumentech vzdělávací politiky v současnosti k nejfrekventovaně jednoznačně vymezen. Účelem konference není najít obecně použitelnou definici pojmu kvalita, ale zaměřit se na v různých teoretických rámcích, výzkumných přístupech a aspektech vzdělávání. Jednání konf soustřeďuje na možnosti měření kvality, otázky kvality učitele a jeho vzdělávání, kvality procesů učení, vzdělávacích procesů a institucí. Neopomíjí ani podmínky a subjekty, které vzdělávání determinují, vytvářejí a hodnotí. Organizátoři připravili jednání v celkem jedenácti tematických sekcích, na programu jsou n měření kvality vzdělávání, výzkumy řízení školy a školství, kulturní a sociální aspekty šk či téma učitel jako výzkumník. Součástí jsou i tři plenární přednášky, které povedou mezin odborníci: prof. Leif Moos, prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., a Dr. Paolo Santiago. Závěrem konference proběhne za účasti odborníků z akademických kruhů panelová diskuse pod výzkumníci spoluodpovědnost za vzdělávací politiku?, která se zaměří na problematiku zodpo akademické obce za oblast regionálního školství a bude hledat odpovědi například na tyto o míry se představitelé akademické obce cítí zodpovědni za chybné kroky vzdělávací politiky? politická rozhodnutí ovlivnit? Do jaké míry je skutečně ovlivňují? Upozorňují dostatečně n důsledky nepoučených rozhodnutí? Jak by mohla akademická obec přispět ke kvalitnější vzděl Jaké má nástroje k jejímu ovlivňování? Postoje účastníků budou konkretizovány na aktuálníc vzdělávací politiky. Ve středu 12. září proběhnou paralelně dva metodologické semináře, které jsou určeny akade pracovníkům a doktorandům. První bude pracovat s kvantitativními daty, druhý s kvalitativn Aktualizované informace o konferenci najdete na webové stránce http://capv2012.pedf.cuni.c capv2012.pedf.cuni.cz/"] .