Naše fakulta potřebuje evaluace na míru, říká Kateřina Volná z FF ****************************************************************************************** * Naše fakulta potřebuje evaluace na míru, říká Kateřina Volná z FF ****************************************************************************************** Velkou návratnost a plastičtější výsledky si od probíhajícího hodnocení kurzů na Filozofic slibuje vedoucí studijního oddělení Kateřina Volná. Letošní – již elektronická – evaluace zjednodušila, zmodernizovala a má i lepší propagaci. Nynější hodnocení kurzů proběhne na Filozofické fakultě výhradně přes on-line dotazník. Co slibujete? Elektronické hodnocení je praktičtější i ekologičtější. Nezabírá čas v hodinách a je oprav dřív si při vyplňování během hodin studenti často stěžovali, že nad nimi pedagog stojí a ž kdo jak hodnotil. V nově vyvinuté aplikaci, kterou nyní studenti mohou využívat pro hodnoc možnosti, které papírové dotazníky neumožňovaly: pedagog do dotazníku například může dopln Kolik vyplněných dotazníků v tomto hodnocení očekáváte? Už čtyři roky se fakultě daří získávat při evaluacích mezi patnácti až dvaceti tisíci vypl Doufám, že hodnocení kurzů posledního zimního semestru se bude blížit k dvaceti tisícům – studentech, my jsme jim jen připravili nástroj, zjednodušili jsme dotazník z předchozích l v rukou nemáme. Můžu ovšem prozradit, že co nevidět spustíme i možnost hodnotit z mobilu, hodnocení „zpříjemníme“ ještě o něco víc. Návratnost je velice důležitá: čím víc studentů zapojí, tím víc a plastičtěji výsledky promlouvají. Mohla byste uvést konkrétní příklad, jak výsledky evaluací zkvalitňují výuku na FF? Bývaly doby, kdy pedagog na jedné katedře místo semestrální výuky prodával studentům CD s předmětu – proti těmto extrémním případům jsou evaluace opravdu účinný lék, to už by si dn netroufl. Někdy studenti upozorňují na to, že hodiny příliš často odpadají – bez náhrady – dobrý impulz pro vedoucího katedry. To je asi nejčastější „konkrétní“ případ. Taky se několikrát stalo, že hodnocení diagnostikovalo vyloženě problémový rys u konkrétní poukázalo na širší problémy oboru, jako například u andragogiky nebo kulturologie. Ale nez jmenný seznam vám nedám, evaluace nemají být kladivem studentů na kantory, naopak, mají pů vazba. Existuje při hodnocení kurzů mezifakultní spolupráce či vzájemná inspirace? Sledovali jsme zejména „souboj“ papírových a elektronických hodnocení například na Přírodo UK, která se teď kvůli nízké návratnosti elektronických evaluací vrací k papírovým dotazní zřejmé, že pro Filozofickou fakultu nebudou společné univerzitní evaluační modely nikdy úp velmi specifičtí v počtu oborů a v různorodosti otevíraných kurzů. Fakulta prostě potřebuj míru.