Studenti práv jedou na Jiráskův Hronov. Na festivalu představí své nastudování Ky ****************************************************************************************** * Studenti práv se chystají na Jiráskův Hronov. Na festivalu představí své nastudování Kyt ****************************************************************************************** Na Jiráskově Hronově, srpnovém festivalu amatérského divadla, bude jedním z vrcholů progra Kytice, inscenace Divadelního souboru Korek [ URL "https://www.facebook.com/UniverzitaKarl DivadelniSouborKorek?fref=ts"] . Ten vznikl před rokem a půl při Právnické fakultě UK [ UR www.prf.cuni.cz/"] díky iniciativě studentů Jana Holce a Václava Hodonického. Zatímco Václav má na starosti produkci souboru, hlavním uměleckým vedoucím, režisérem i au zpracování Kytice je Jan. „Ze členů souboru jsem měl pocit, že jsou dost racionální v přem hereckém projevu. Moje koncepce Kytice měla v plánu jít právě proti tomu. Chtěl jsem, aby vnějším projevu začali přemýšlet trochu jinak,“ říká Jan Holec v rozhovoru pro časopis iFo Jak vypadaly začátky Korku, jak jste našli zájemce o hraní v amatérském souboru po tom, co s Václavem Hodonickým založit při Právnické fakultě UK divadelní spolek? Říkali jsme si s Václavem, že v takovém množství lidí, kteří na fakultě studují, se určitě divadelní duše. Na fakultě jsme uspořádali informační schůzku o nově vznikajícím divadelní asi třicet lidí, kteří měli zájem zapojit se. Někdo časem skončil, někdo nový se přidal. O také velmi vycházelo vstříc vedení fakulty. Poskytlo nám prostory ke zkoušení. První tři, pracovali spíše na tom, aby se soubor poznal, až pak jsme začali pracovat na Kytici. Kolik má váš soubor nyní členů? Aktuálně máme jednadvacet členů včetně technického personálu. Všichni jsou právníci kromě z České zemědělské univerzity, osvětlovače a dramaturgyně, ti jsou z Divadelní akademie mú jednoho hostujícího politologa. Poslední slovo v souboru máte vy? Asi by to ani jinak nešlo. Pravidla – včetně tohoto - jsme si stanovili hned na začátku a pochopil, že se to pozitivně podepíše na výsledku naší práce. Jak se zrodil nápad zdramatizovat Erbenovu Kytici? To byl můj nápad. Nosil jsem v hlavě víc titulů. Čekal jsem ale, jak bude v konečné podobě O Kytici jsem věděl, že bych se jí chtěl někdy věnovat. Ze členů souboru jsem měl pocit, ž racionální v přemýšlení i v hereckém projevu. Moje koncepce Kytice měla v plánu jít právě jsem, aby o divadle a svém vnějším projevu začali přemýšlet trochu jinak. To byl trošku risk, ne? Byl to trošku risk, ale věděl jsem, že pro herce i pro mě to bude prospěšné, i když jsem n přesně se dostaneme. Na začátku měli z šestnácti herců jen asi tři nebo čtyři lidé předcho zkušenost. I proto jsem záměrně zvolil stylizaci a specifický divadelní jazyk, který jim p se při vytváření herecké postavy. Připravil jsem si dramatizaci a samotnou koncepci celé i jsem vše předložil souboru. Kytice je hodně oblíbené téma, vznikla už celá řada inscenací na její motivy a nakonec F. i film. Inspiroval jste se některým z těchto zpracování? Dramatizaci jsem žádnou neviděl, film mi také inspirací nebyl, koncepce jde jednoznačně mi naopak je dost autorská. Inspirovali jsme se lidovou slovesností, v inscenaci se také obje ze starozákonních žalmů. Hru jsme upravovali i během zkoušení, s herci jsem se snažil jedn probírat a společně najít shodu v tom, co vlastně chceme vyjadřovat. Balady Kytice jsou především o ženách. Jak se vám k tomuto tématu přistupovalo jako muži? To téma je mi nějakým způsobem vlastní. Ženské role mi připadají takové upřímnější, opravd jevišti mě zajímají víc ženské osudy než mužské. V koncepci inscenace jsem se soustředil n tematické roviny, jednak to bylo provinění proti přirozenému řádu věcí, za které přichází byly mezilidské vztahy, především vztah matky a dítěte. Hodně jsme o tom mluvili se členy rád, že do finálního zpracování vnesli i vlastní pohled. Kdy jste Kytici poprvé uvedli před diváky? První uvedení bylo v Divadle Na Prádle v listopadu roku 2012, tedy zhruba rok potom, co ná Jak se váš soubor dostal až na divadelní festival Jiráskův Hronov? Na festival jsme se probojovali přes systém postupových přehlídek amatérských souborů. V k se zúčastnili přehlídky Divadelní Tříska v Žižkovském divadle Járy Cimrmana. Moc jsme nevě jdeme. Do té doby jsme měli zkušenost jen s publikem, které tvořili naši přátelé nebo rodi proto velmi mile překvapeni hodnocením. Odtud se nám podařilo postoupit na národní přehlíd jsme získali přímou nominaci k účasti na festival v Hronově. Mohou vás diváci vidět i jinde než v Hronově? V červnu jsme hráli Kytici v pražském Činoherním klubu, snažíme se domluvit i podzimní rep jsme také pozvánku na dva divadelní podzimní festivaly, ale to zatím není úplně jisté. Jak se vám hrálo v Činoherním klubu? Tato scéna má přeci jen už své jméno... Byl to obrovský zážitek. Společně s Hronovem je to pro nás takové vyvrcholení sezóny. Neplánujete se svým souborem zahrát Kytici i v takzvaném bazénu na Právnické fakultě UK (b název centrální haly v budově fakulty)? Mysleli jsme na to, technicky a finančně by to ale bylo hodně náročné. V hlavě nosím nějak projekt, který by byl dělaný přímo pro bazén. Vás i Václava čekají v září státní závěrečné zkoušky, povedete soubor i po ukončení vašeho předáte někomu z fakulty? Když jsme dávali soubor dohromady, chtěli jsme, aby se vytvořil na stálo. Teď je pro nás j určitý závazek, kterému bychom chtěli dostát. Chtěli bychom soubor postupně předat dalším by to být uzavřená skupina lidí, na podzim plánujeme další nábor. Byli bychom rádi, kdyby zapojili i studenti z jiných fakult a třeba i z jiných vysokých škol. Co bude po Kytici? Máte už představu o nějaké další inscenaci? Konkrétní titul teď v hlavě nemám, těším se na to, že do souboru na podzim přijdou noví li energie. Fáze přípravy je to, co mě baví nejvíc. Člověk musí sestavit program tak, aby pos soubor. Rád bych zkusil něco jiného, nyní jsme se věnovali stylizaci, tak možná teď přijde realistický přístup, abychom získali další zkušenosti. Uvidíme... Divadelní soubor Korek vznikl na podzim roku 2011 při Právnické fakultě UK. Název spolku v Vezli si s sebou červené víno zazátkované korkovým špuntem, který po cestě vylétl z lahve. v ústech. Korková zátka se tak stala symbolem souboru. Inscenace vybraných balad z Erbenovy Kytice (Poklad, Svatební košile, Vodník, Dceřina klet postupových přehlídkách amatérských divadelních souborů a byla vybrána pro divadelní festi