Inspirace praxí. Studenti debatovali s koordinátorem rozvojové pomoci v Guineji ****************************************************************************************** * Inspirace praxí. Studenti debatovali s koordinátorem rozvojové pomoci v Guineji ****************************************************************************************** Do těžkého života obyvatel Guineje nahlédli studenti oboru sociální a charitativní práce n teologické fakultě UK [ URL "http://www.htf.cuni.cz/"] . Na debatu s nimi totiž ve čtvrtek přišel Oury Diallo, který z tohoto západoafrického státu pochází a který tam za pomoci čes organizace Wontanara vybudoval vzdělávací komplex Salim. Do něj docházejí děti od mateřské školu a získají tak potřebné vědomosti k tomu, aby se mohly ucházet i o přijetí na vysokou Guinea leží v západním rohu Afriky na břehu Atlantiku a má asi 10 milionů obyvatel. Stát m vybudovanou infrastrukturu, chybějí v něm komunikace, školy, nemocnice. Důležitou roli v ž společnosti hrají tradice, které tvrdě dopadají především na ženy a dívky v podobě stále p ženské obřízky, a to ačkoliv je zákonem zakázána (podobně jako polygamie, která je v Guine Dle tradic není také zvykem, aby ženy chodily do škol. „Ženy, které u nás získají vzdělání se, okolí považuje za prostitutky,“ podotkl Oury Diallo. Sám Oury pochází z polygamní rodiny, a jak vyprávěl studentům, pro získání financí na stud škole musel on i jeho matka hodně obětovat. Tato zkušenost a také to, že i jeho manželka s zvykům a tradicím mnohé vytrpěla, ho vedly k tomu, že se začal věnovat sociální pomoci ori především na ženy a na vzdělávání. Jako koordinátor guinejského sdružení AGUIPAH ve spolupráci s českou organizací Wontanara v Guineji neziskový školní komplex Salim, kam dnes dochází 1800 žáků, včetně dětí, jejichž financováno z projektu adopce na dálku. Vedle základní a střední školy a různých výučních komplexu i mateřská školka. Právě tím, jak jsou školky organizované v České republice, se cestě po republice nechává hodně inspirovat. O praktických problémech práce v rozvojových programech i o neútěšné situaci v Guineji deb studenty více než hodinu. Na diskuzi přišel společně s Táňou Bednářovou z organizace Wonta Mgr. Moniky Nové, která na Husitské teologické fakultě UK vede kurzy, jež se věnují humani rozvojové práci. Táňa Bednářová studentům prozradila, že se Oury nyní snaží školní komplex bylo vzdělání dostupné více guinejským dětem, a že uvažuje také o vybudování nemocnice.