Po hradu má PedF UK i fakultní zámek. Studenti se mohou učit na Červené Lhotě ****************************************************************************************** * Po hradu má PedF UK i fakultní zámek. Studenti se mohou učit na Červené Lhotě ****************************************************************************************** Před dvěma lety jsme přinesli informaci [ URL "http://iforum.cuni.cz/IFORUM-14574.html"] o Pedagogická fakulta UK podepsala smlouvu o spolupráci s Národním památkovým ústavem, díky moci studenti dějepisu část výuky realizovat na hradě Bečov. V těchto dnech se rodí další studentům umožní vzdělávat se i na zámku Červená Lhota. První kontakt navázali zástupci katedry dějin a didaktiky dějepisu PedF UK [ URL "http:// kdddweb.pedf.cuni.cz/"] s Národním památkovým ústavem před sedmi lety v Českém Krumlově, k seminář zaměřený na didaktické programy památek UNESCO. Právě na něm se potkali historici Bečova a dohodli se na vzájemně přínosné spolupráci, která vyústila v podpis smlouvy, na j získává Státní hrad a zámek Bečov status Fakultního památkového objektu. „Protože spolupráce se velmi osvědčila, rozhodli jsme se jí napodobit i s Červenou Lhotou, jako zámek nabízí zase jiné možnosti využití. Smyslem tohoto kroku je tedy rozšířit spolup památkovým ústavem a nabídnout studentům příležitost absolvovat kurzy v různých typech pam Zároveň tím ale i deklarujeme oboustranný zájem o spolupráci,“ vysvětluje PhDr. Jiří Hnili vedoucí katedry dějin a didaktiky dějepisu PedF UK. Volba právě zámku Červená Lhota se pří Kromě toho, že se jedná o ikonický památkový objekt, jsou zdejší kastelán i jeho manželka pedagogické fakulty a oba se věnují problematice vzdělávání. Již v tomto semestru probíhá na Červené Lhotě proseminář k úvodu do studia dějepisu. Stude v kostele v Deštné zaměří na rekapitulaci ikonografie, křesťanské chronologie a liturgické na Červenou Lhotu proberou regionální dějiny a přímo na zámku pak kastelán studenty uvádí průvodcovského řemesla a památkové péče. Smlouva také upravuje možnost pedagogického působ Národního památkového ústavu na Pedagogické fakultě UK a definuje typologii možné spoluprá či projektů. „Škálu památkových objektů bychom rádi do budoucna rozšířili ještě o další typy, například skanzen či archeolokality, abychom komplexněji pokryli památky, o něž ústav pečuje,“ říká