Problem-based learning: profesor Grimes představil metodu, která opravdu naučí ****************************************************************************************** * Problem-based learning: hostující profesor Grimes představil metodu výuky, která opravdu ****************************************************************************************** Na Právnické fakultě UK se v současné době debatuje o tom, jak efektivně proměnit způsob v tématu přispěl i hostující profesor Richard Grimes z Univerzity v Yorku, kde vyžívají meto based learningu. Místo vysedávání na přednáškách se studenti učí právo při řešení různých zadávají jejich lektoři. Profesor Grimes v rámci diskuze ve středu 26. dubna vysvětlil, že se studenti memorovali zákoníky zpaměti, ale o to, aby se naučili myslet jako právníci. Profesor Grimes vyučoval na řadě britských i zahraničních univerzit, v Yorku, kde se podíl výukové metody, působí od roku 2010. „Chtěli jsme studentům nabídnout něco jiného než osta Metoda založená na bázi problem-based learningu se velmi osvědčila. V různých srovnáních d studenti opravdu dobrých výsledků a mezi zaměstnavateli jsou žádaní,“ upozornil. Studenti Právnické fakulty Univerzity v Yorku jsou rozděleni do skupin po deseti až dvanác Jednotlivé oblasti práva si osvojují tím, že řeší různé problémy a úkoly, které jim zadáva vyučující. U toho přirozeným způsobem rozšiřují své znalosti práva a zlepšují vlastní práv Jak profesor Grimes objasnil, cílem je „studenty naučit, aby přemýšleli jako právníci, nik naučili všechno zpaměti a po zkouškách to zase zapomněli“. Výuka pro tento způsob vzdělávání není úplně to správné pojmenování, jde spíše o diskuzi m a jeho studenty. Ta navíc neprobíhá jenom během společných setkání v učebnách, ale i na in prostřednictvím e-mailů, chatovacích místností či blogů. Využití nových technologií je vel součástí problem-based learningu. Student je se svým lektorem i svými spolužáky neustále v se při hledání řešení vydá špatným směrem nebo něco opomene, vyučující ho nasměruje jinou nemá nadřazenou pozici, je partnerem v dialogu. Jako zdánlivá nevýhoda metody se může jevit, že je pro studenty časově relativně náročná a intenzivně pracovat po celý rok, nejenom během zkouškového období. Odměnou jim však je, že studia výborně připraví pro budoucí praxi. „Studenti, kteří se chtějí opravdu něco naučit, jsem byl já mladý, studium na vysoké škole bylo zdarma, dnes se ale za něj platí hodně pen už lidé rozhodnou investovat do svého vzdělání, chtějí toho také plně využít. Z toho plyne abychom jim poskytli to nejlepší, co můžeme.“