Atentát 1942 bodoval ve světovém šampionátu nezávislých počítačových her ****************************************************************************************** * Atentát 1942 bodoval ve světovém šampionátu nezávislých počítačových her ****************************************************************************************** Počítačová hra z dílny vědců Univerzity Karlovy uspěla v mezinárodní soutěži vývojářů nezá Development World Championship 2017. Na slavnostním vyhlášení cen v Helsinkách se umístila Atentát 1942 vypráví příběhy z období protektorátu z pohledu lidí, kteří okupaci sami zaži založena na filmových rozhovorech, interaktivních komiksech a autentických záběrech. Posta fiktivní, byly však vytvořeny na základě historického výzkumu a dobových svědectví. Výsledky soutěže Game Development World Championship byly vyhlášeny ve středu 29. listopad počítačové hry se mohly účastnit ve dvou kategoriích – Pro, ve které tradičně soupeří kome a Hobby s nekomerční charakteristikou. Právě ve druhé ze jmenovaných kategorií bodovala an české hry. Slavnostního vyhlášení výsledků se za český tým účastnil David Vávra, herní des programátor skriptů. „Je to skvělý výsledek! Konkurence byla obrovská, vítězná hra Monitor je fascinující, navíc byla vyvinuta pouze jedním vývojářem. Hry v obou kategoriích byly ce vysoké úrovni, o to více jsem rád, že jsme skončili na stupni vítězů. Upřímně doufám, že d soutěže se zúčastní více českých studií a podaří se jim to dotáhnout co nejdál,“ zhodnotil Vávra. Čím je Atentát 1942 unikátní? „V počítačových hrách s válečnou tematikou většinou chybí pe civilistů,“ říká Vít Šisler z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, vedoucí projektu a h designér. „Atentát 1942 ukazuje válku a nacistickou okupaci z pohledu obyčejných lidí.” Atentát 1942 vychází z původní hry Československo 38–89, obsahuje však nové prvky, vylepše překlad do angličtiny. Hráči, kteří si koupili původní verzi, dostanou novou zdarma. Původ ve zvláštní, výukové variantě již od roku 2015 zdarma k dispozici učitelům českých škol a mezinárodních ocenění. Nezávislé počítačové hry nebo tzv. indie hry (z anglického independent video game) vznikaj podpory velkých vydavatelů a bývají vytvářeny v malém týmu. To je případ Atentátu 1942, je jsou odborníci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy a Ústavu p dějiny Akademie věd České republiky. „Hra je výsledkem unikátní spolupráce lidí z různých Jakub Gemrot z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, vedoucí programátor proje postavou, epizodou, osobním dokumentem nebo předmětem v příběhu stojí podrobné studium zdr materiálů,” doplňuje Marie Černá z Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR. Vývoj hry finančně podpořilo Ministerstvo kultury České republiky a Technologická agentura Zisk z prodeje je investován do podpory vědy a výzkumu.