Hubnou do babett. Studenti chtějí na mopedech dojet až k Černému moři ****************************************************************************************** * Hubnou do babett. Studenti chtějí na mopedech dojet až k Černému moři ****************************************************************************************** Vyhlášené jsou pro svou poruchovost a mizerné brzdy. Hodí se spíš pro jízdu do nejbližšího Čtyři studenti a absolvent Přírodovědecké fakulty UK se jich ale nebojí. Na mopedech značk létě vyrazí do Rumunska. O své výpravě dlouhé čtyři tisíce kilometrů natočí film. Říkají si Babetta Boys. Náklady na cestu by rádi pokryli i z peněz, které vyberou na crowd portálu Startovač [ URL "https://www.startovac.cz/projekty/babetta-boys/"] . „Lidé si mysl můžete dělat, jen když máte fotoaparát za půl milionu, skvělou postavu a instagramový účet že to jde i jinak,“ říká pro iForum tiskový mluvčí týmu Lukáš Kekrt. Do Rumunska se dá z České republiky docela pohodlně dojet třeba autobusem. Proč se chcete zrovna na mopedech? Rádi si děláme legraci sami ze sebe. Zároveň nás baví cestovat, a to ne úplně smysluplně a Nejdřív nás napadlo dojet ke Kaspiku a zpět ve Škodě 1203. Ukázalo se ale, že je to už jak drahé auto. Hledali jsme alternativu. Došli jsme k tomu, že pojede každý svým dopravním pr to nebude. Babetta je dobrý průsečík. Není drahá. Má malou spotřebu. Nepotřebujeme na ni z průkaz. Na rozdíl od auta není na nikoho psaná – když se cestou rozbije, můžeme ji tam nec nouze se s ní dá nastoupit i do vlaku. Proč jste dali před Kaspikem přednost Rumunsku? Uvažovali jsme i o Balkánu. Na babettách by to bylo časově moc náročné. Chtěli jsme vidět proto Rumunsko nakonec zvítězilo. Rumunské dvoutisícovky na strojích vyhlášených tím, jak špatné mají brzdy? V tom je ten vtip. S mopedy po dálnicích asi nepojedete... Babetta jede maximální rychlostí padesát kilometrů za hodinu. Rychlostním komunikacím se v spíš po „okrskách“, bude to zajímavější. Stanovili jste si nějaký časový plán? Chceme to stihnout za tři týdny. Vyrazíme 14. července z pražského Hradčanského náměstí. P Zlín, střední Slovensko na východ Maďarska a z něj na sever Rumunska. Pokračovat budeme na Podle zbývajícího času budeme buď pokračovat k Černému moři a pak za krajany do Banátu a z stočíme rovnou na Banát. Nápad to není úplně originální. Před námi už jedna skupina jela n Černému moři. Měli s sebou ale doprovodné vozidlo. To je pro amatéry. My to zvládneme bez natočíme film. Dokument? Má spíš pobavit než sdělovat. Naším cílem ale není razit youtuberskou kariéru. Máme rádi c humor. Náš film by měl být směsicí skutečných zážitků a fikce. Na kolik přijde pěkná ojetá Babetta 210, která zvládne dojet do Rumunska a zpět? Na šest sedm tisíc, když je v lepším stavu. Pojízdná je zatím ale jen ta moje. Stejně jsme upravit, aby dojela dál než na konec obytné zóny. Všichni jste zkušení opraváři? Naším hlavním mechanikem je Jakub Miškovský, v babettách se vyzná i Michael Hudec. Kluci t doučují. Není to složité. O babettách se říká, že je opravíte i kamenem u cesty. To je tak výhod. A vaše řidičské zkušenosti? Na tom jsem tragicky. Nejdál jsem na ní jel asi čtyři kilometry. Kromě Jakuba a Michaela j ostatní podobně. Zvládneme to, je to takové rychlejší kolo. Navíc plánujeme před cestou je výlet. Není mi jasné, jak chcete všechno vybavení a zásoby naložit do nákupního košíku, který bab připevněný vzadu… Babetta má nosnost asi 180 kilogramů. Uveze docela dost, jen se musí zdokonalit. Chceme si úložný prostor. Pomáhá nám s tím můj technicky zdatný dědeček. Navíc všichni hubneme „do b jsme si váhu, kterou nesmí žádný člen včetně vybavení překročit. Vypadá to, jako by se na Přírodovědecké fakultě UK rodil dobrodruh za dobrodruhem. S exped světě jezdí fotograf a váš fakultní kolega Vojtěch Duchoslav. Inspirovali jste se jeho zku Přiznám se, že jsem se o trabantích expedicích dozvěděl až potom, co jsme si vymysleli svo se nás začali ptát, jestli chceme být jako oni. Inspirací určitě jsou. Takových je ale na Obdivujeme také našeho kolegu Jakuba Šolce, který podniká náročné pěší výpravy. Má za sebo kilometrů pěšky napříč Norskem. Připravili jste si krizový plán pro případ, že by vám selhaly stroje? Naše cesta nemá jasný cíl. Líbí se nám, když se scénář mění v průběhu. Možná právě proto j babetty. Samozřejmě tam nejedeme jen proto, aby se nám v horách rozbila motorka. Pokud neb dál na babettách, nechceme se otočit a jet domů. Budeme pokračovat nějak jinak. Většina z to stane a náš výlet bude o to zábavnější. Svaz naivního trampingu Začali tak, že si založili florbalový klub, i když o tomto sportu umějí lépe mluvit než ho podnikají občas trochu šílené výpravy a pak o nich píší. Čím komplikovanější a zdánlivě ne přechod Nízkých Tater zpestřil orkán. V tomto duchu se v červenci vydají na babettách do Rumunska. Výpravu povede náčelník Alexa Mediální spojku týmu dělá Lukáš Kekrt. O stroje budou pečovat Jakub Miškovský a Michael Hu spojuje studium na Přírodovědecké fakultě UK, i když Michael už absolvoval a nyní dělá dok