Den se školní psychologií propojil vědecké poznatky s praxí ****************************************************************************************** * Den se školní psychologií propojil vědecké poznatky s praxí ****************************************************************************************** Motivace ve škole a školní třída jako sociální skupina, to byla hlavní témata historicky p školní psychologií, který 21. června uspořádala katedra psychologie Pedagogické fakulty UK s Asociací školní psychologie a Spolkem absolventů katedry psychologie PedF UK. Konference rovná stovka školních psychologů z celé České republiky, nechyběli ani akademičtí pracovní Den se školní psychologií se snaží na rozdíl od jiných oborových konferencí s velkou škálo pestrých příspěvků zaměřit na jedno nebo dvě aktuální témata z praxe a ta podrobit hlubší vytvořit platformu, která by sloužila jako místo setkávání a zároveň poskytovala odborné z začínající školní psychology,“ vysvětluje za organizační tým PhDr. Hana Sotáková. „Z okamž psychologů a dalších poradenských či akademických pracovníků bylo patrné, že konference to skutečně smysl, protože propojuje nejnovější vědecké poznatky s praktickými zkušenostmi,“ Sotáková. Tomu odpovídal i program rozdělený do dvou tematických bloků. Každý blok byl uveden teoret pracovníka katedry psychologie PedF UK, na niž navazovaly příspěvky z praxe školních psych diskusi pak účastníci reflektovali své osobní zkušenosti na různých typech škol. „Právě mo zkušeností a prezentace příkladů dobré praxe měla mezi účastníky velmi pozitivní odezvu. R tomto formátu pokračovali i v dalších letech,“ plánuje dr. Sotáková. Součástí konference byl i diskusní panel o stavu a perspektivě školní psychologie u nás, j zúčastnili doc. Anna Kucharská za vedení Pedagogické fakulty, doc. Irena Smetáčková za kat prof. Stanislav Štech prezentující základní postuláty práce školních psychologů v ČR a dr. z Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV).