UK chce vzdělávat i prostřednictvím PC her, pomůže Charles Games ****************************************************************************************** * UK chce vzdělávat i prostřednictvím PC her, pomůže Charles Games ****************************************************************************************** Když v roce 2017 vznikla počítačová hra Attentat 1942, sbírala uznání po celém světě. Uživ oceňovali, že dokázala hráčům zprostředkovat atmosféru protektorátu a současně připomínala souvislosti a vzpomínky pamětníků. Možnost vzdělávat širokou veřejnost prostřednictvím pop počítačových her chce Univerzita Karlova využít i do budoucna. Pomoci s tím má nově i prvn Charles Games s.r.o. Hru Attentat 1942 vyvinuli vědci z Matematicko-fyzikální fakulty (MFF) a Filozofické fakul Univerzity Karlovy ve spolupráci s Ústavem pro soudobé dějiny Akademie věd ČR a vyprávěla okupace Československa za 2. světové války z pohledu lidí, kteří ji opravdu zažili. Ve hře objevovaly filmové rozhovory i autentické záběry a celý příběh byl vytvořen na základě his výzkumu. Hra byla oceněna jako Nejlepší výuková hra na festivalu v USA a vyhrála i cenu za nejlepší A MAZE v Berlíně 2018. Mezinárodní úspěch inspiroval k myšlence využít potenciálu studentů Karlovy a poskytnout dalším mladým vývojářským týmům podporu při vytváření počítačových he spolupráci obou fakult UK (MFF a FF), a společnému úsilí týmu, který stál za hrou Attentat společnosti UK Charles University Innovations Prague s.r.o. (CUIP) tak vzniká spin-off Cha • Rozhovor s vývojáři Charles Games a tvůrci hry Attentat 1942 [ URL "https://iforum.cuni. IFORUM-16650.html"] „Společnost Charles Games se bude věnovat dvěma hlavním oblastem – vývoji a komercializaci a dále podpoře mladých vývojářských týmů rekrutovaných z řad studentů Univerzity Karlovy. náměty budou sbírat praktické zkušenosti jak z vývoje her samotných, tak s jejich uváděním funkci inkubátoru, kterou bude Charles Games pro naše studenty též zastávat,“ říká o vizi CUIP Otomar Sláma. „Zkušenosti získané s vydáním hry Attentat 1942 jsou neocenitelné. Společnost Charles Game z expertů a já pevně věřím, že se na ni podaří nejen navázat, ale dokonce jej významně pře Sláma a prozradil, že v blízké budoucnosti se fanoušci mohou těšit na pokračování s názvem přibližující historii Československa po konci druhé světové války. A také na hry s robotic nebo s tajemným příběhem o prastarém lese. Nejen bavit, i vzdělávat Charles Games chce každopádně i v budoucnu stavět na tom, že jejich herní tituly budou uži bavit ale i vzdělávat. „Stávající hry, které již pod značkou Charles Games vznikly, mají s ve formě výukových her. Jejich primárním účelem tedy původně bylo učit historii zábavnou a formou,“ uzavírá ředitel CUIP. Univerzita Karlova je první a stále jediná vysoká škola v ČR, která založila soukromou spo účelem transferu znalostí a technologií. CUIP funguje teprve rok a půl a za tu dobu již st spolupráci s více jak 20 subjekty z ČR i zahraničí, prodat 2 patenty, či uzavřít licenční 10 technologií. A založení prvního univerzitního spin-offu Charles Games s.r.o. vnímá velm rektor UK Tomáš Zima. „Jedná se o další důležitý krok v naplňování třetí role univerzity a přenášení výsledků na vědecké činnosti do praktického života. Potvrzuje se, že rozhodnutí založit CUIP bylo sprá off společnost Charles Games se bude zabývat vývojem výukových počítačových her a podporou experimentálních děl. Zařazování multimediálních prvků do výuky považuji za jednu z důleži modernizovat systém vzdělávání v naší zemi,“ uvedl rektor UK Zima. UK touto cestou rovněž Inovační░strategii░ČR░2019–2030,░která░jasně░podporuje░vznik░univerzitních░spin-off░společ Vývoj počítačových her na Univerzitě Karlově Vývoj a výzkum počítačových her momentálně probíhá na dvou fakultách Univerzity Karlovy – her v rámci oboru Studia Nových Médií. MFF UK se soustředí primárně na technické aspekty v počítačových her vznikají mezioborové týmy tvořící video hry a vzdělávací aplikace. Vývoje herních prototypů (z toho 19 minulý rok), bylo zorganizováno 9 game jamů (48hodinový hacka