Pedagogická fakulta UK mění vizuální identitu ****************************************************************************************** * Pedagogická fakulta UK mění vizuální identitu ****************************************************************************************** Poprvé od svého založení obměnila Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (PedF UK) zásadně a celkový vizuální styl, jímž se chce prezentovat uvnitř univerzity i navenek. Ve středu h představila svým zaměstnancům a veřejnosti. Autorem je grafické studio ReDesign [ URL "htt www.redesign.cz/"] . Hlavním motivem loga stále zůstává sova, ovšem v modernějším, jednodušším a dynamičtějším různých barevných obměnách se objeví na úředních dokumentech, v emailech, na sociálních sí obálkách či propagačních materiálech. Součástí celkové změny budou také ilustrace, které doplní například písemnou komunikaci a odlehčí. „Vizuální identita má být stálá, srozumitelná a přitom jedinečná. Stmelovat insti i působit kompaktně navenek. Současně je pro nás nesmírně důležité, aby reflektovala histo a respektovala její náležitost k Univerzitě Karlově. Proto jsme zachovali kruhový tvar a z zůstává červenobílé,“ vysvětluje děkan Pedagogické fakulty UK Michal Nedělka. Pro změnu se rozhodli už před třemi lety, v pracovních skupinách postupně pilovali své pře loni na podzim vyhlásili výběrové řízení s jasným zadáním. Cílem bylo nejen upravit logo, navrhnout dlouhodobě udržitelný výraz, kterým bude Pedagogická fakulta komunikovat. Učitel není pečovatel „Provedli jsme několik kvantitativních šetření, jichž se zúčastnili naši absolventi, stude zaměstnanci, abychom zjistili, jak vnímají fakultu i sami sebe – kdo jsou. Na základě toho třicetistránkový manuál, na jehož základě mohlo vzniknout opravdu fungující logo. Nejde to to vymyslet nějaký obrázek. Jedná se o užitý design, který musí korespondovat s tím, jak s celkově prezentovat,“ říká její mluvčí Tomáš Bederka s tím, že v něm chtěli představit ped profesionály, jež mají žáky a studenty inspirovat, a naopak se distancovat od častého ster pracovníci ve školství jsou jen „tety na hlídání dětí“. Hrdina a tvůrce „Zvolili jsme strategii archetypálního marketingu, kdy jsme si vydefinovali na základě fok dva zásadní archetypy, které chceme komunikovat na veřejnost, a nejsou úplně obvyklé: hrdi Především tyto dva aspekty učitelství měli účastníci veřejné soutěže ve svých návrzích zoh upřesňuje Bederka. Vítězné studio ReDesign vzešlo z jednokolového výběrového řízení, na kt pět grafických studií. Podmínkou pro všechna bylo zachování formátu sovy a respekt k celou příslušnosti. Porota, jež se na vítězi jednomyslně shodla, byla složena z odborníků z odvě designu, zaměstnanců a studentů fakulty. Jedna sova v různých barvách „V návrhu jsme vycházeli z tradiční insignie, jež pochází ze 14. století. Je to velmi krás šperkařský objekt, jenže my jsme potřebovali něco docela jiného. Hledali jsme způsob, jak prezentovat Pedagogickou fakultu jakožto moderní instituci, aby zůstala současně zachována k univerzitě. Zároveň muselo logo fungovat i napříč katedrami – spojovat je, a přitom odli druhé,“ vysvětluje šéf studia ReDesign Petr Krejzek. Klíč nakonec našli ve výrazném zjedno níž se mění barevnost podle toho, co přesně má značka v danou chvíli prezentovat a k čemu kruhový obraz sovy s knihou je rozčleněn do několika ohraničených plošek, které mohou mít odstíny. Každá katedra se tak bude prezentovat „sovou“ jiné barevnosti, vzájemně se tak od současně spolu souznět. Zástupci fakulty věří, že jim logo bude dobře sloužit i několik desítek let. „Jsem přesvěd vizuální styl má svou logiku, je srozumitelný, a bude v nejrůznějších obměnách, u nichž al zachován stěžejní společný prvek, reprezentovat naši fakultu na všech úrovních, ať už se j dokumenty, komunikaci s institucemi či uchazeči nebo sociální sítě,“ shrnuje děkan Nedělka