Experti OECD zkoumali stav českého vysokého školství ****************************************************************************************** * Experti OECD zkoumali stav českého vysokého školství ****************************************************************************************** Před několika dny dokončila v České republice svou misi skupina expertů OECD. Pětičlenný t rámci projektu Thematic Review of Tertiary Education stav českého vysokého školství. Během navštívili znalci řadu vysokých a vyšších odborných škol včetně Univerzity Karlovy. Kromě reprezentantů univerzit hovořili vysokoškolští experti s řadou studentů a zástupců R škol a České konference rektorů, ale také pracovníky několika ministerstev, akteditačních věd ČR a dalších organizací. V rámci návštěvy Univerzity Karlovy vedle 1. lékařské fakulty s představiteli Fakulty sociálních věd. „Popsali jsme jim organizaci fakulty, akreditace, pedagogickou mobilitu, uplatnění studentů, vědeckou činnost pedagogů, doktorandů a magistr grantů a VZ a další,“ popsal iForu setkání s odborníky OECD děkan FSV UK doc. Jan Ámos Víš Zástupci Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj zkoumají v projektu Thematic Reviw Education celkem dvaadvacet zemí. Každá z nich vypracovala pro OECD podkladovou zprávu, na expertní tým při několikadenní návštěvě účastnícího se státu pracuje. Finálním obrazem dvo měla stát rozsáhlá hodnotící studie, která bude jednotlivé státy porovnávat a pokusí se na pro další rozvoj vysokého školství a metody, jak systém prakticky zlepšovat. Doporučení by jak národní, tak mezinárodní úrovně. Posouzení vysokého školství v rámci V širokém pojetí se projekt Thematic Review of Tertiar projektu OECD proběhlo v tehdejší Educationsoustředí především na tyto hlavní problémy: ČSFR již v roce 1992, tehdy bez zámě* jaké jsou ekonomické a sociální cíle terciárního vzd rozsáhlé mezinárodní komparace, kter* jak mohou jednotlivé země zajistit ekonomicky udržit je základní složkou současného projeterciárního vzdělávání s vhodnou strukturou, s efektiv Od té doby došlo k řadě důležitých zsoučástmi a s příslušnými mechanismy pro zajištění jeh v českém i světovém vysokém školství* jak mohou jednotlivé země mobilizovat příslušné zdro OECD chce v současném projektu zmapoterciárního vzdělávání; dopady růstu vysokoškolského vzděláv* jaké mechanismy a jaká politika na národní úrovni mo v kontextu globalizace ekonomik a trefektivní řízení systému jako celku. práce. „Domnívám se, že výsledky studie budou zajímavé jak z hlediska srovnání s daty roky 1992 t vysokého školství u nás a v zemích OECD. Věřím, že řada podnětů z návštěvy expertů a přípa bude sloužit pro rozvoj vysokého školství u nás,“ říká děkan 1. lékařské fakulty prof. Tom (sach)