Česká republika - jak dobrá je to značka? ****************************************************************************************** * "Česká republika" - jak dobrá je to značka? ****************************************************************************************** ZEMĚ JAKO ZNAČKY - exkluzivně pro iForum píše odborník na marketing Ing. Ladislav Kopecký Značky zemí představují v dnešním světě významn medií či mezinárodních institucí se silná a poz pochopily jak jsou nahlíženy světovou komunitou země. Hodnota značek zemí velmi často převyšuje jejich hmotná aktiva. Rozpětí v hodnotách značek vezmeme-li v úvahu hodnocení značky USA ve výši US dolarů 18 trilionů u hodnocení značky P US dolarů 43 miliard . „Chránit a posilovat značku země patří k primárním úkolům vlád 21. v úvodu prvého vydání Anholt Nation Brands Index, který představil hodnocení 35 zemí. Každ je prováděn celosvětový výzkum vnímání kulturních, politických, obchodních a lidských akti potenciál a apel, který má na světovou veřejnost prozatím  35 vybraných rozvinutých a rozv Figuruje mezi nimi také Česká republika. Index měří sílu a apel image značek zemí a napoví světová spotřebitelská veřejnost vidí charakter a osobnost značky té které země. Značka země je v tomto případě souhrnem vnímání země v šesti oblastech, které dohromady vy Brand Hexagon. Šest bodů hexagonu tvoří turistika, export, zahraniční a domácí politika ( „governance“ neboli schopnost zemi kompetentně vést a řídit ), investice a imigrace, kultu dědictví ( zde jsou zahrnuty také sportovní aktivity ) a v neposlední řadě lidé. Většina zemí také do zahraničí prostřednictvím hexagonu komunikačních kanálů, akcí a chová signály a zprávy. Jejich kumulovaný efekt v dlouhodobém horizontu vytváří značku země a je elementy hexagonu ( jako například sport v zóně kultury a kulturního dědictví )  dokáží vy příběh a image téměř přes noc ale pokud nejsou podporovány z jiných oblastí, rychle vyprch Rusko a Čína vděčí vnímání své značky právě dlouhodobým investicím v oblasti sportu Pro celkové hodnocení zemí je důležitá konzistence jednotlivých bodů hexagonu, všestrannos výsledek ve všech sledovaných oblastech. Katastrofické události jako bylo tsunami v oblast oceánu ukázaly nesmírnou zranitelnost zemí při zaměření na  jedinou oblast průmyslu, v tom turistiku. Konečný výsledek při budování image země je směsicí cíleného úsilí i zcela náhodných, nepředvídatelných záležitostí přičemž snahou každé země je to náhodné co nejvíce eliminovat. Problémem procesu utváření značek zemí je to, že emocionální vnímání země je silnější než skutečnost, že přesvědčení je silnější než logika.Dělící čára mezi emocionálním vnímáním a realitou nemá ostré kontury. Značky zemí se v mnoha případech chovají stejně jako značky firem či výrobků a co je obzvláště důležité, image značky země zanechává určitou stopu na téměř všem co z dané země pochází, počínaje produkty a konče lidským elementem. Jakkoliv racionální jsou rozhodnutí o tom kam jet na dovolenou, kde postavit továrnu nebo kde uspořádat olympijské hry, toto rozhodnutí se neobejde bez toho že by zanedbalo „pouhý“ image, reputaci či zvuk jaký má země ve světě. Je zcela nesporné, že image země má značný dopad na sociální, kulturní, ekonomickou a poli země. V rodině značek zemí patří značka Česká republika k těm mladším. Započteme – li přechodnou protektorátu Čech a Moravy, bude fungovat téměř 90 let. Přes své poměrné mládí toho hodně ČSSR,ČSFR i současná ČR jsou především nástupnickou značkou  Československa. Rozpad této z zdaleka ukončen a v mnoha koutech světa prokazuje dokonce neuvěřitelnou životnost. Přes ro podporu má tato značka velmi hluboké kořeny. Je názorným důkazem toho, že silná a historic zakotvená značka může žít svým vlastním životem aniž by byla systematicky řízena. ZNAČKA ČESKÁ REPUBLIKA Nový stát Československo měl pro budování image Československo patřilo mezi nejvyspělejší země jako základ rozvoje obchodu a průmyslu a polože života stály mezinárodně uznávané osobnosti. Jm důvtipu, píle a vynalézavosti. Tyto vlastnosti sovětského bloku. ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Totalitní řídící systém měl výhodu centrálního rozhodování. V okamžiku kPořadí░v░žebříčkut v lepším světle, uvolnila strana ideologické opratě, centrálně nařídila Za░období░2005░byl ti schopní. Světové výstavy a řada dalších akcí a událostí mezinárodního32░zemí,░v░letošní ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Československo v obdobích totality a centrálního řízení hospodářství účaJakkoliv░jde░o░ind československé dovednosti a fantazie. Image země na mezinárodním fóru utzemě░scházejí░(░Ře sportovci a také technická elita. Tvůrce polarografu a nositel Nobelovy mladou░historií░a░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ kontaktních čoček Wichterle, vynálezce bezvřetenového předení Rohlena, kV░hodnotě░značky░s Svatý a celá řada dalších patřili k centrálně řízené značce Made in CzecUS░dolarů░na░30.░m tato značka obestřena sítí limitů, restrikcí a dogmat, vedlo to k jejímuUS░dolarů░a░za░Maď ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ posílily události roku 1968. Potvrdily demokratické ambice země a vůli zV░ratingu░nám░patř násilné ukončení demokratického procesu v srpnu 1968 se značka CzechosloJaponsko░BBB+░)░st jednolité pospolitosti komunistických zemí. Brazílii,░Indii,░E ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Návrat  k liberálním a demokratickým principům po roce 1989 otevřel značzde░zbytečné.░ Žeb příležitosti. Příznivým hospodářským a měnovým vývojem v letech 1990 až vnímání░zemí░v░jed ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ do privatizace a plynulým nastolováním demokratických principů získala zukázaly░průzkumy.░ „Nové Evropy“ reputaci lídra. Rozdělení Československa v roce 1993 proběale░mnohdy░také░sí zvládnuté a nemělo významnější vliv na transformaci ekonomického systémuA░tak░můžeme░Rusko ░░░░░░░░░░░░░░░░░░ rozdělení bylo pro obě nově vzniklé entity a jejich image přínosem. Z hlSingapuru,░Portuga komunikací vzniknul sice nový produkt ale hodnota značky daná všeobecným vnímáním a povědo světě se výrazně nezměnila. V celé řadě zemí nová skutečnost dokonce nebyla vzata na vědom ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Značka Československo projevila opět své pevné zakČesko-americký░seminář░░░░░░░░░░░░░░░░░░ Její hlavní atributy jako kvalifikovaná, levná praV░době░10.░–░18.7.░2006░se░ve░spolupráci geopolitická pozice evropské křižovatky, země vynikomunikace░a░PR░a░University░of░Missouri ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ i industriálních tradic, země stabilní,demokratickseminář░na░téma░Značka░Česká░republika░a civilizované, které dominuje nezaměnitelná ikona Psmíšených░týmech░komunikační░strategii░z dalších deseti let hlavním zdrojem spontánního vnívládních░institucí░a░významných░firem░Če ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ země.Jednotná koncepce řízení a systematického bud-░MZV,░Dana░Dvořáková░-░ČSA,░Radek░Špica Česká republika a zejména vytváření nové, dynamičtJírovec░–░Budvar,░Greg░O´Connor░–░velvys stále schází. V současné konkurenci zemí jde o defCoca░Cola,░Milan░Kohout░–░Jablonex,░Rade ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ konkurenceschopnost ohrožuje. MPO░a░další░)░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ... (pokračování v 2. části)