Centrum školského managementu Pedagogické fakulty UK ****************************************************************************************** * Centrum školského managementu Pedagogické fakulty UK v Praze vstupuje do závěrečné fáze projektu ESF ****************************************************************************************** Pedagogická fakulta UK v Praze - Centrum školského managementu (CŠM) připravuje závěrečnou národního projektu RLZ „Úspěšný ředitel – Profesionalizační příprava „Studium pro vedoucí pracovníky“ – závěrečné zkoušky.. Tento projekt představuje samostatnou součást národního vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení – Úspěšný ředitel“, jehož hlavní Národní institut pro další vzdělávání. Projekt celoživotního vzdělávání CŠM je koncipován studijní program školského managementu v rozsahu 350 hodin prezenční výuky pro vedoucí ped pracovníky z celé ČR, s výjimkou Prahy, které pravidla čerpání peněz z ESF nedovolovala za operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Závěrečné zkoušky projektu proběhnou na Pedagogické fakultě UK v březnu a dubnu 2008. Do z zapojeno celkem 50 interních a externích pracovníků fakulty, kteří jako členové zkušebních vyzkouší ve třech termínech celkem 300 studentů ze všech krajů České republiky. Stejně tak jako v průběhu celého studia, je i v této etapě aktivně využíváno prostředí Vir univerzity a LMS MOODLE, které přináší pro posluchače nový systém ve způsobu přihlašování Centru školského managementu PedF UK umožňuje přijmout 300 závěrečných prací, v nichž posl zhodnocení vědeckých poznatků v nejaktuálnější praxi školského managementu. Studium bude u závěrečné písemné práce a závěrečnou zkouškou před komisí. Pro realizaci projektu byla vytvořena síť detašovaných vzdělávacích středisek Pedagogické Praze v sedmi krajských městech ČR, a to v Praze (pro vedoucí pedagogické pracovníky z kra Pardubického a Královéhradeckého), v Českých Budějovicích, v Plzni, Ústí nad Labem, Jihlav Ostravě. V Ostravě a Českých Budějovicích probíhá vzdělávání distanční formou se zapojením ostatních formou kombinovanou. Počet 350 prezenčních hodin výuky však zůstává zachován v o vzdělávání tak, aby spojoval nejen náročnost vědeckých poznatků školského managementu s ak potřebami školské praxe i legislativy, ale byl i v souladu se zákonem  č. 563/2004 Sb., o pracovnících a změně některých zákonů, dále v souladu s vyhláškou č. 317/2005 Sb., o další pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků pro udělování akreditací dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků č.j. 26451/2005–25, 3 5.  Posluchači absolvují výuku v pěti modulech – Teorie a praxe managementu, Právo, Ekonom pedagogického procesu a Vedení lidí. Přínosem tohoto vzdělávacího prostředí byl vznik zcela nové varianty systematického výcvik pracovníků pro praktické využívání informačních a komunikačních technologií a získání nový sféry ICT.  Obohacujícím prvkem projektu ESF je rovněž využití Virtuální manažerské univerzity, s níž školského managementu PedF UK dlouholeté zkušenosti. Novou kvalitu komunikačních možností manažerské univerzity (VMU) v projektu „Úspěšný ředitel – Profesionalizační příprava „Stud pedagogické pracovníky“ přineslo propojení Virtuální manažerské univerzity s efektivním vz prostředím LMS MOODLE. V praxi to pro ESF kurzy znamenalo vytvoření virtuálních tříd, v ni prezentovány aktualizace textů, e-Learningové programy.                                                                                     Slavíková, Ph.D. PhDr. Dana Hamerníková                                                                                          C managementu                                                                                     Pe Praha 2008-01-14