Život na anglické soukromé škole viděný očima asistenta učitele ****************************************************************************************** * Život na anglické soukromé škole viděný očima asistenta učitele ****************************************************************************************** Na soukromou školu v Hethersettu jsem se spolupráci s asociací  nezávislých brits pedagogických fakult ze střední a východ nebo budoucím učitelům zažít na vlastní anglickému způsobu života. Ačkoli studuji pedagogiku pro první stupeň základní školy, ocitnula jsem se v Pre Prep Dep taková přípravka pro žáky od čtyř do šesti let. Nejvíce pomáhám ve třídě s nejmladšími žák září učí číst, psát, počítat, dále mají předmět, který se nazývá „chápání světa kolem nás“ se říct obdoba naší prvouky. Jeden den v týdnu za nimi dochází paní ředitelka, která je uč Předměty se navzájem prolínají, takže v denním rozvrhu není určeno, kdy bude matematika, k psaním a podobně. Hlavní důraz se klade na individuální potřeby každého žáka. Učitelka má pro každého žáka s při vyučování zaměřuje. Běžně vypadá práce ve třídě zhruba takto: ráno, než se všichni žác malých skupinkách, které nejsou nikým stanoveny, aktivitám, které jsou zaměřeny na rozvoj kompetence. Mezi ně patří například sestavování puzzle nebo práce se stavebnicí na určené koberec a věnuje čas krátkému výkladu. Když probere dané téma, třída se rozdělí na: · ty, kteří se mnou pracují ve skupince čtyř nebo pěti dětí, které jsou na přibližně stejn žáky, pracuji s jednotlivci), na tom, co se před chvílí probralo společně s celou třídou, · ty, kteří pracují s paní učitelkou (ta musí stihnout každý den přečíst s každým žákem je zapsat, jaký udělalo dané dítě pokrok a na co se má doma s rodiči zaměřit, to samé dělá ka · zbytek třídy si sám může zvolit, čemu se bude věnovat, než na ně přijde řada a půjdou pr z nás. Tato volba není úplně volná: na nástěnku se každý den vyvěsí 8 cedulek (pro každý d kterých je fotka a popis aktivit dne. Žáci pověsí kolík se svým jménem na cedulku, které s Takto si aktivitu „zarezervují“, a protože na každé cedulce mohou viset jenom tři kolíky, bitkám o hry a podobně, zároveň se pak dá jednoduše vypátrat, kdo si po sobě neuklidil. Žá vedeni k samostatnosti a zodpovědnosti za věci, se kterými pracují. Ve třídě se snažíme o to, aby proces uč hrou. Žáci se učí v tematických blocích kterou třída zažila. Podle toho se pak Play Corner), který je pro nás velmi dů Je plný miniaturních požárnických kombi místo konání narozeninových oslav. Nyní učebny proměnila v čínskou restauraci. čínské lampy, talíře s čínskými motivy, průběhu oslav, učili se jíst čínskými hůlkami a seznámili se s čínským zvěrokruhem a také oslavou pravého čínského roku, o které se s nimi podělili rodiče jednoho s žáků. Až oslavy nás tanec čínských draků, masek, které si žáci sami vyrobili. Tento celý tematický celek n jako hromada obrázků a poznámek ležet někde hluboko na dně zásuvky, ale celé dva týdny, kd tématu věnovali se pečlivě zaznamená (včetně fotografií) do knihy třídy, kterou si budou m domů ukázat svým rodičům. Škola také dbá o to, aby nebyly jednotlivé třídy od sebe příliš izolované. Pořádají společ projekty, na kterých spolupracuje několik tříd najednou, dále se každý den koná shromážděn a druhý stupeň společně, kde se probírají různá témata (záleží na každé třídě, jak si zorg výstup).  Naše oddělení se účastní těchto shromáždění jenom jednou týdně. Těchto shromáždě účastnit i rodiče, kteří tak mohou dozvídat, na čem jejich děti ve škole pracují, jaké udá škole konat a podobně. Rodiče jsou tu důležitou součástí života školy, proto se je snaží u i jinak než skrze klasické rodičovské schůzky. Například jim domů posílají knihu třídy, o psala v předchozím odstavci, kterou učitel vytvoří. Právě této všestranné spolupráce, kter funguje, si nesmírně cením. Nejenom mezi žáky nebo mezi učiteli a rodiči, ale hlavně mezi učiteli, kteří jsou schopni se dohodnout pracovat například na třítýdenním projektu. Považ nesmírný úspěch, kdyby se mi podařilo takto vycházet se svými budoucími kolegy a rodiči dě pro mě nejen z tohoto hlediska velmi zajímavý a přínosný. Šárka Linhová