Prof. RNDr. Jiří Hudeček, CSc. ****************************************************************************************** * Na anketní otázky odpovídá Prof. RNDr. Jiří Hudeček, CSc. ****************************************************************************************** Mohl byste nám prozradit, jaké povolání jste si představoval, že budete vykonávat, když js základní školy a co nakonec rozhodlo o Vaší volbě? Zpočátku jsem chtěl být kuchařem na zaoceánské lodi, ale už asi od druhé třídy jsem se - p atlasu hub - rozhodl stát se ppřírodovědcem. Svůj zájem o biologii jsem postupně prohlubov na střední školu jsem se nakonec přiklonil spíše k chemii. Rozhodující vliv na mne měli vy - nejprve biologie na základní škole, později chemie na gymnáziu. Pokračování rozhovoru zd Vybavíte si okamžik, kdy Vám vědecká činnost přinesla největší radost? To je těžké - proto, že se taková radost dostavuje opakovaně, vždy, když se podaří vyřešit problém, nebo když člověka najednou "osvítí" a pochopí souvislosti, které mu dlouho unikal Za posledních dvacet let se věda hodně změnila. Jaký vývoj předpokládáte ve Vašem oboru v deseti letech? Potíž je v tom, že největší změny jsou vždy nepředvídatelné. To, co se předvídat dá: rosto výpočetní techniky a modelování struktur, ohromný nárůst kvantity informací (identifikace určování jejich struktury a vzájemných interakcí). Doufám také, že se díky tomuto nárůstu pochopit, jak se struktura bílkovin utváří. Ve svém projevu u příležitosti jmenování profesorů v říjnu 2008 ministr školství zmínil: " bývá někdy stereotypně vnímán jako centrum potenciálního odporu vůči stávajícímu společens Jaké kroky byste doporučil budoucímu ministrovi školství? Řekl bych, že ministr měl spíše než s touhou akademického světa věci měnit obtíže s jistým tomu, co chtěl měnit on sám. Obecně mám pocit, že vysokoškolští pedagogové a vědci jsou sp aspoň já sám dávám před revolucemi přednost evoluci. A, bohužel, stálou bolestí českého šk mne přemíra reforem. Mohl-li bych tedy radit: určitě bych radil uvážlivost, a každý krok d a probrat s těmi, jichž se bude týkat.