„Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ ****************************************************************************************** * Pedagogická fakulta spolupracuje na projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ ****************************************************************************************** Katedra anglického jazyka a literatury UK PedF spolupracuje v letním semestru 2010 s pražs pro strukturální politiku. V rámci projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ př 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmannové materiály pro mimoškolní výuku skupinou jsou žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří žijí v dětských Středočeském kraji. Pedagogická fakulta spolupracuje na projektu   „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ Katedra anglického jazyka a literatury UK PedF spolupracuje v letním semestru 2010 s pražs příležitostem“ připravují studenti 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmann vzdělávacími potřebami, kteří žijí v dětských domovech ve Středočeském kraji. Tato skupina dosahuje vše vzdělanostní úrovně a je ve zvýšené míře ohrožena předčasným odchodem ze vzdělávacího syst tvoří žáci se sníženými intelektuálními schopnostmi. Pro spolupráci na projektu byl zvolen „model prostředí“, doporučený OECD. Jeho hlavní myšl přizpůsobit se potřebám a zájmům žáků.  Byl stanoven harmonogram úkolů a sestaveny realiza Studenti se seznámili s prostředím Moodle, v němž budou nadále pracovat, a v teoretické čá fáze prostudovali základní literaturu z oboru speciální pedagogika. Praktickou část předst návštěvy dobrovolníků v dětských domovech s cílem shromáždit materiál pro analýzu potřeb, psychologickou diagnostiku a na základě získaných poznatků odhadnout možnosti reedukace žá V současné realizační fázi projektu se týmy studentů podílejí na tvorbě portfolia výukovýc odstupňovaných podle věku a úrovně znalostí a řečových dovedností žáků. Východiskem je kon s využitím multisenzorního přístupu. Portfolio bude obsahovat pracovní listy pro žáky dopl metodické listy pro vyučující. Cílem je motivovat žáky a zlepšit jejich vědomosti a dovedn jazyce. Výstupem je poskytnutí portfolia k realizaci kurzu anglického jazyka jako zájmové podporu vzdělávání žáků se zhoršeným rodinným a sociokulturním prostředím.