Pedagogové opět zasedli do lavic ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Již třetí ročník konference nazvané Škola jako místo setkávání se uskutečnil 19. dubna 201 katedry psychologie FF UK, letos s podtitulem „Co se nám osvědčuje při výchově a vzděláván jednou z odborných aktivit zařazených mezi akce pořádané v rámci „Humboldtova roku“ na FF Stalo se již dobrou tradicí, že se v druhé polovině dubna na akademické půdě potkává více z mateřských, základních a středních škol, školských poradenských zařízení, České školní i nestátních neziskových organizací působících ve školství a dalších institucí věnujících se vzdělávání dětí a dospívajících. Značnou převahu tu měly ženy, proto si mohl dovolit PhDr. vedoucí katedry psychologie, přivítat každého mužského účastníka zvlášť. „Jsem rád, že katedra psychologie hostí toto setkání. My jsme si ho dovolili zařadit mezi tohoto roku, „Humboldtova roku“, neboť chceme deklarovat, že akademická půda by měla být o současně by měla vykazovat velmi kvalitní vědecké výstupy, což bez kontaktu s realitou nen konferenci děkan FF UK Michal Stehlík. Konference si vytyčila za cíl být zdrojem inspirace, znalostí i povzbuzení pro další profe a efektivitu školní práce. Celodenní program zahájilo plenárního zasedání, které se věnova otázkám edukační praxe. Důležitost školy jako místa setkávání posluchačům zdůraznila PhDr. Ph.D. z katedry psychologie FF UK: „Společnost deleguje na školu řadu svých úkolů, závazků kompetencí, které tak proměňují samo prostředí školy, jejíž aktivity se stávají stále boha strukturovanými. Současně se proměňuje i role učitele z encyklopedisty a odborníka v jakéh socializací jedince – učitele socializátora.“ Svého zástupce na konferenci mělo i MŠMT – L představila Národní akční plán inkluzivního vzdělávání a věcných záměrů nových vyhlášek. D čítal ještě dalších šest příspěvků. Odpoledne už byly příspěvky rozděleny do 4 sekcí podle zájmu a zaměření účastníků:  Mateřs stupeň základních škol, 2. stupeň základních škol a střední školy, Didaktická sekce věnova i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků a sekce Škola jako místo setkávání pro preze projektů a vzdělávacích programů škol. V těchto sekcích vystupovali a diskutovali sami ped psychologičtí pracovníci z jednotlivých škol. Organizátorům akce se navíc povedla nevídaná věc – účastníci si z konference mohli rovnou jednotlivými příspěvky i sborníkem. (Lucie Kettnerová)