Pojďme se učit…s katedrou českého jazyka Pedagogické fakulty UK ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Přes sto netradičních, neobvyklých a povětšinou interaktivních didaktických pomůcek se seš kterou až do 22. 10. 2010 ve 3. patře pedagogické fakulty v ulici M. D. Rettigové 4 pořádá jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Výstavu najdete snadno podle panelů, které že jsou u nich prakticky nepřetržitě nějací „hrající si“ návštěvníci. „Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli pomůcky takto veřejně vystavit, je skutečnost, že některých našich seminářích přicházejí studenti s mnoha zajímavými a netradičními nápady. na ně zapomenout a neposlat je dál,“ vysvětlila PaedDr. Simona Pišlová, Dr., na jejíchž be zodpovědnost za vybrání i odpovídající prezentaci nejlepších pomůcek. Zdůraznila, že někte uzpůsobené i dětem slabozrakým či nevidomým. Slavnostní vernisáž výstavy zahájila v úterý 5. 10. děkanka pedagogické fakulty doc. PaedD CSc. Vyjádřila potěšení nad tím, že katedra českého jazyka touto výstavou zakládá na fakul která rozšíří možnosti vzájemných setkávání. „Výstava by měla potvrdit známou skutečnost, vskutku není jen poslouchání učitele, čtení učebnic či psaní do sešitů. Obzvláště nás těší originálních pomůcek vymysleli sami studenti, budoucí učitelé,“ dodala při zahajovacím cer katedry českého jazyka doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Že jde o zajímavé téma, dokáza z řad odborné i laické veřejnosti. Děkanka fakulty doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc., spolu s autorkou výstavy u jednoho z v A výzvou k společnému setkávání je i samotný název výstavy, který vybízí ke společné činno společnému učení se dětí a rodičů, žáků a učitelů, studentů a jejich pedagogů. Autorka výs Pišlová navíc názvem výstavy vědomě navazuje na publikace Pojďme si hrát a Pojďme si číst, rovněž podílela. Hned první panel je například věnován pomůckám pro psaní neobvyklých diktátů, z nichž někt dokonce již i předškoláci. Naopak některé jiné nápady zaujmou i dospělé, kteří již škole d Vždyť koho aspoň k nakouknutí nezláká krabička s jeho jménem, ve které je ukrýt předmět, o diktát psát? Milovníci přírody zase ocení třeba zalaminované skutečné listy stromů či keřů, v jejichž j objevuje buď měkké i, nebo ypsilon. Napínavou detektivkou se v dětských očích, ale i v očí stát skládání skupin písmen a drobných předmětů či obrázků do podoby slov. Zkuste třeba ke hrnečků, k víčkům od lahve s limonádou či k miniaturnímu triku přiřadit kartičku se správn Autorka výstavy PaedDr. Simona Pišlová, Dr., (vpravo) a prof. PhDr. Radoslava Kvapilová Brabcová, CSc., dřívější vedoucí katedry českého jazyka PedF UK Samotná výstava však nevybízí návštěvníka jen k učení, ale i k tvorbě neobvyklých didaktic které mají proces učení obohatit a vtisknout mu punc zábavné činnosti. Na vernisáži totiž soutěž O Michelangelovo pisátko, tedy o nejvšestrannější didaktickou pomůcku. Vytvořené po odevzdat k rukám doktorky Simony Pišlové na katedru českého jazyka Pedagogické fakulty UK Hodnotit se budou všestrannost, možnosti využití při výuce českého jazyka, trvanlivost, de originalita. Inspirací v tom, že kreativitě se meze nekladou, může být tvůrcům i katalog, výstavy vydán. Pavel Šmejkal