Mission impossible aneb Strategické řízení v českém školství
27. května 2011
27. 5. 2011, autor: Lucie Kettnerová, rubrika: i-Forum informuje
V pořadí třetí kulatý stůl nad problémy řízení škol uspořádalo 26. 5. Centrum školského managementu PedF UK. Setkání nazvané Strategické řízení v českém školství – Mission impossible? se konalo pod záštitou děkanky doc. PaedDr. Radky Wildové, CSc., a sloužilo k vzájemnému pochopení, tříbení názorů a formulaci stanovisek.
Účastníky z řad odborníků akademických pracovišť z České republiky i zahraničí, zřizovatele i ředitele škol přivítala Mgr. Irena Lhotková, PhD., a prohlásila: „Když jsme připravovali letošní kulatý stůl, řekli jsme si, že již nechceme uvažovat pouze na úrovni jednotlivých škol, ale chceme se posunout k celostátní úrovni a zabývat se tématy, které se týkají celého českého vzdělávacího systému. Základní otázka, která by zde měla být řešena, zní – jak si může ředitel každé jednotlivé školy připravit strategii své školy, pokud není strategie dána celostátně.“
Za nepřítomnou děkanku PedF UK pronesl úvodní slovo proděkan pro lidské zdroje, vnější vztahy a celoživotní vzdělávání prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.: „Naše fakulta se pokouší obrodit a přizpůsobit se podmínkám, které v současné době ve vzdělávání nastávají. Nejde však jen o přizpůsobování pasivní, nýbrž o to, aby fakulta nalezla řešení jak dále vzdělávat studenty, a to nejen v bakalářském a magisterském studiu, ale také v doktorském.“ Prorektor také zmínil, že náplň programu kulatého stolu řeší opravdu palčivý a aktuální problém a že právě takovéto akce by mohly pomoci přispět k řešení složité situace, jež v oblasti vzdělávání panuje.
Program setkání tvořilo 5 krátkých příspěvků, které byly plné otázek a témat k zamyšlení. Odpovědi na ně se snažili účastníci nalézt v následné společné diskuzi. Podrobnější informace k problematice strategického řízení vzdělávání přineseme v samostatném článku.
Centrum školského managementu PedF UK v Praze se profiluje jako moderní pracoviště spojující vzdělávání řídících pracovníků ve školství s nejnovějšími poznatky a výstupy obecné teorie organizací, managementu a leadershipu, andragogiky, pedagogiky a dalších souvisejících vědních disciplín. Cílem je nejen vzdělávat profesionální řídící pracovníky ve školství, ale také reflektovat vývojové trendy řízení škol a celkové trendy českého školství. Tímto spojením pracoviště spoluutváří a kultivuje obor školský management v České republice. |