13. června 2011

Opuštěné kočky mají díky studentům UK nový web

13. 6. 2011, autor: Michaela Rybičková, rubrika: Studenti

Jednou z částí povinného základu oboru Studia nových médií na FF UK je Multimediální projekt – předmět, v jehož rámci si studenti mohou vyzkoušet projektovou práci a propojit osvojené znalosti s praxí. Vyučující ve spolupráci s různými organizacemi (např. Artmap, Safer Internet, ale i FF UK) každý rok zadají několik projektů, které pak v průběhu semestru realizují malé studentské týmy, a to pod odborným dohledem garanta příslušného tématu. Se spolužáky Janou Kvašovou a Martinem Balharem jsme si z letošní pestré nabídky vybrali projekt „Občanské sdružení Kočky-online“, jehož náplní bylo pomoci stejnojmennému občanskému sdružení se zviditelněním jeho aktivit. Konkrétně šlo o redesign webu, vytvoření dvou videovizitek a propagačních bannerů.

Co jsou Kočky-online

Posláním občanského sdružení Kočky-online je pomáhat opuštěným kočkám najít nový domov. Osou jeho činnosti je webový portál, který funguje jako databáze koček připravených k osvojení – agreguje nabízené kočky z útulků z různých regionů i od soukromých nálezců a také několik psů. Každé zvíře má svůj profil s fotografií a krátkým příběhem popisujícím, jak se dostalo do útulku či k nálezci, v jakém je stavu a jakou má povahu.

Dalším účelem webu je osvětová činnost věnující se zejména etickému zacházení s kočkami, portál také funguje jako obsáhlý rádce pro chovatele koček. Významnou aktivitou sdružení jsou pak umisťovací výstavy probíhající dvakrát do roka, jejichž cílem je především najít nové páníčky pro co nejvíce opuštěných koček, ale také získat prostředky na provoz útulků – krmivo, stelivo, hračky apod. Všem těmto činnostem se členové sdružení věnují ve svém volném čase, s pomocí dobrovolníků, často s minimálními rozpočty získanými především ze sponzorských darů.

Úpravy webu

Nejrozsáhlejší částí našeho projektu byl redesign webu. Původní požadavky se týkaly spíše kosmetických změn – šlo pouze o přemístění několika boxů a přidání drobečkové navigace do středního panelu při zachování třísloupcového designu i rozmístění většiny informačních bloků.

Původní podoba webu

V týmu jsme se ale shodli, že stávající řešení webu je nepřehledné a prospěla by mu důkladnější reorganizace a osvěžení vizuálního řešení. A tak jsme se pustili do poněkud odvážnějšího redesignu. Nová informační architektura je z velké části dílem Jany, použita byla tzv. kartičková metoda – jednotlivé položky byly roztříděny a přeskupeny do logičtější a intuitivnější struktury.

O grafické provedení se postaral Martin. Co se týče barev i celkového konceptu, vycházel z původního webu, kterému dal více moderní a vzdušný vzhled. Sdružení také dostalo nové logo a konzistentní grafický layout. Na web jsme dále přidali nové funkce usnadňující šíření povědomí o jeho existenci – facebook like box a možnost poslat odkaz na stránky mailem.

Celý redesign jsme detailně řešili se správcem webu Petrem Gašparíkem, snažili jsme se najít rovnováhu mezi výchozím webem a novou podobou, abychom neodradili stálé návštěvníky portálu, zvyklé na původní řešení. Návrh nového řešení pak byl představen uživatelské komunitě a dočkal se veskrze pozitivních reakcí, což nás velmi potěšilo. Několik uživatelů vyzdvihovalo přehlednost nového designu, která byla naší hlavní prioritou. Cituji jednu reakci za všechny: „Krása, přehledné a působí čistě.“

Návrh nového řešení webu  - v plném rozlišení si jej můžete prohlédnout zde.

Důležitým úkolem byly také videovizitky z depozit. Depozitum je domácnost, jejíž členové poskytují dočasný domov opuštěným kočkám, které tak mohou žít v podmínkách mnohem příznivějších než v klasických útulcích. Cílem videovizitek bylo ukázat, jak depozita fungují a do určité míry také demytizovat milovníky koček, se kterými bývají spojovány určité nepěkné stereotypy. S malou ruční kamerou a zvídavými otázkami jsme navštívili Magdalenu a Marcelu, dvě dámy, které ve svých domovech poskytují azyl nalezeným kočičkám, a natočený materiál jsme posléze sestříhali do krátkých videovizitek, které můžete zhlédnout na YouTube kanálu Koček-online.

Poslední částí naší práce byla tvorba propagačních bannerů. Pojali jsme je jednoduše, vizuálně vycházejí z nové podoby webu a akcentují jeho hlavní záměr – nacházení nových domovů pro opuštěné kočky.

Spolupráce s občanským sdružením Kočky-online byla pro náš tým zajímavou a přínosnou zkušeností a troufám si říct, že jde o oboustranný dojem. Projekt pro nás také tak docela neskončil zapsáním známek do indexu – v současné době ještě dořešujeme technické detaily ostrého přechodu na nový design webu.









Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.